نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 01:03

۳۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در شهرستان اندیکا رهاسازی شد

اندیکا- مدیرکل شیلات خوزستان از رهاسازی ۳۵۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی بومی و کپور ماهیان در پشت سد شهید عباسپور واقع در شهرستان اندیکا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد محمدی دوست عصر یکشنبه در آئین رهاسازی ۳۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در شهرستان اندیکا بیان کرد: ۳۵۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی بومی و کپور ماهیان با حضور نماینده اداره محیط زیست اندیکا، کارشناسان شیلات و صیادان محلی در پشت سد شهید عباسپور واقع در شهرستان اندیکا رهاسازی شد.

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به منابع آبی مناسب شهرستان اندیکا ادامه داد: در راستای اشتغال پایدار در جامعه صیادی شهرستان و تولید آبزیان و افزایش سرانه مصرف این عملیات تداوم دارد.

محمدی دوست یادآور شد: بچه ماهیان رهاسازی شده از مراکز تکثیر ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز و سوسنگرد تأمین می‌شوند و هم اکنون در حال برنامه‌ریزی و آماده سازی این مراکز جهت فصل تکثیر ماهیان برای سال آینده هستیم.

وی با اشاره به اینکه پیش از پایان سال در محدوده سد مسجدسلیمان نیز دومین مرحله عملیات بازسازی ذخایر آبزیان انجام خواهد شد، افزود: عملیات رهاسازی بچه ماهیان یکی از راه حل های مهم مدیریت صیادی و جلوگیری از انقراض گونه‌های با ارزش ژنتیکی محسوب می‌شود که براساس شرایط محیطی و اکوسیستم منطقه اجرا می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1059999

مهمترین اخبار ایران و جهان: