نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 00:30

عقب نشینی نتانیاهو در برابر فلسطینی ها

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با توصیه نهادهای امنیتی مبنی بر کاهش تعرض شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی در ده روز پایانی منتهی به ماه مبارک رمضان موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رغم مخالفت شدید ایتمار بن غفیر و بزالل اسموتریچ دو وزیر تندرو صهیونیستی، با توصیه نهادهای امنیتی مبنی بر کاهش تعرض شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی در ده روز پایانی منتهی به ماه مبارک رمضان موافقت کرده است.

دست رد نتانیاهو به وزرای تندرو خود در حالی صورت گرفته که رئیس پلیس رژیم صهیونیستی نسبت به احتمال آغاز دور جدیدی از ترورهای سیاسی و جنگ داخلی در اراضی اشغالی هشدار داده است. در همین ارتباط نیز «یاکوب شبتای» در اظهاراتی که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی آن را منتشر کرد، عنوان کرد که در روزهای اخیر هشدارهای زیادی در مورد احتمال وقوع عملیات‌های فلسطینیان علیه اهداف اسرائیلی صادر شده است.

شبتای همچنین اظهار داشت که اوضاع داخلی نیز بسیار پیچیده و ملتهب است و به سمت ترورهای سیاسی و جنگ داخلی پیش می‌رود.

وی گفت که مرحله کنونی را نمی‌توان انتفاضه نامید اما ما در مرحله تشدید تنش و درگیری‌ها قرار داریم.

رئیس پلیس رژیم صهیونیستی گفت که از افزایش صدور مجوز حمل سلاح برای شهرک نشینان برای مقابله با عملیات‌های فلسطینیان استقبال می‌کند.

یاکوب شبتای تصریح کرد که تمامی نهادها و سرویس‌های امنیتی اسرائیلی خود را برای سناریوی ترور سیاسی و وقوع جنگ داخلی آماده می‌کنند.

پیش از این نیز اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در سخنانی درباره وقوع جنگ داخلی در اراضی اشغالی در اثر تشدید اختلافات سیاسی هشدار داده بود و صریحاً گفته بود که اسرائیل روی بشکه باروت قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1045311

مهمترین اخبار ایران و جهان: