نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 17:40

سامانه بارشی از امشب وارد اردبیل می‌شود

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی علاوه بر کاهش محسوس دمای هوا از امشب سامانه بارشی وارد اردبیل خواهد شد.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی علاوه بر کاهش محسوس دمای هوا از امشب سامانه بارشی وارد اردبیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بیشتر مناطق استان بارش باران و برف پیش بینی می‌شود، گفت: همچنان تا بعدازظهر امروز پدیده غالب در سطح استان وزش بادهای جنوبی و در برخی از مناطق مرکزی به ویژه دشت اردبیل و شهرستان نیر گاهی با سرعت تند انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: از عصر امروز به دلیل نفوذ پرفشار در سطح زمین و ورود توده هوای سرد و مرطوب خزری به منطقه، ضمن تغییر جریانات جوی و وزش بادهای خزری در نوار شرقی و مناطق شمالی با سرعت تند آسمان استان به تدریج ابری خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه سامانه بارشی عصر فردا از استان خارج می‌شود، گفت: هوای سرد و یخبندان تا قبل از ظهر شنبه در استان ماندگار است و از روز شنبه هفته آینده به تدریج از میزان ابرها کاسته شده و جوی پایدار در سطح استان خواهیم داشت.

وی افزود: از روز یکشنبه نیز با حاکمیت مجدد جریانات جنوبی و تداوم پایداری شرایط جوی، آسمان استان غالباً صاف بوده و دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1052955

مهمترین اخبار ایران و جهان: