نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 22:12

مانور سناریوی زلزله ۶ ریشتری در گلستان برگزار شد

کردکوی- مدیرعامل هلال احمر گلستان گفت: تمرین تمام عیار پاسخگویی به زلزله و حوادث زنجیره ای و اقدامات اضطراری برای حادثه دیدگان با سناریوی وقوع زلزله ۶ ریشتری در کردکوی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفته هلال احمر عصر چهارشنبه تمرین تمام عیار پاسخگویی به زلزله و حوادث زنجیره‌ای و اقدامات اضطراری برای حادثه دیدگان با سناریوی وقوع زلزله ۶ ریشتری در منطقه مسکن مهر کردکوی به اجرا در آمد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در این آیین اظهارکرد: حفظ آمادگی نیروهای امدادی و بروزرسانی توان عملیاتی آن‌ها اقدام مهمی است که به صورت مداوم در طول سال انجام می‌شود و در این تمرین تمام عیار شاهد حضور نیروها با بالاترین آمادگی بودیم.

قاسم غریب آبادی افزود: یک وجه مهم مانور همکاری دستگاه‌های امدادی است تا در زمان حادثه با هم افزایی بتوانند وظیفه امدادرسانی و خدمت به مردم را به بهترین شکل انجام دهند.

وی گفت: در مانور مسکن مهر کردکوی، عوامل امدادی توانستند با ایجاد کارگاه‌های تخصصی تصادفات جاده‌ای، نجات از ارتفاع، نجات در آوار و اسکان اضطراری که ایجاد کرده بودند در کمترین زمان ممکن کار امدادرسانی و نجات مصدومین فرضی را به انجام برسانند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان اضافه کرد: در تمرین تمام عیار استانی مسکن مهر کردکوی که با مشارکت دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران برگزار شد، با سناریوی وقوع زلزله ۶ ریشتری در شهرستان کردکوی تیم‌ها با کارگاه‌های نجات در جاده، نجات در آوار، نجات در ارتفاع، اسکان اضطراری و تجهیزات مورد نیاز به تمرین امدادرسانی در زلزله و حوادث زنجیره‌ای پرداختند.

گفتنی است تیم‌های سحر جوانان، تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری، تیم ارتباطات سیار (EOC)، تیم‌های توانا جهت برپایی اردوگاه اسکان اضطراری و تیم آنست(سگ‌های تجسس) هم در اجرای مانور مشارکت داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203599

مهمترین اخبار ایران و جهان: