نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 13:30

ترخیص شبانه روزی کشتی حامل ۲۶ هزار تن گندم از گمرک بوشهر

بوشهر-ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به پهلوگیری کشتی حامل محموله گندم در اسکله بندر بوشهر اشاره کرد و گفت: ترخیص این محموله بدون وفقه و به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی صبح یکشنبه در جریان بازدید میدانی از نحوه انجام تشریفات گمرکی محموله یاد شده، اظهار داشت: حجم محموله وارداتی به گمرک بوشهر ۲۶ هزار و ۲۵۰ تن است که با در نظر گرفتن حداکثر توان و حداقل زمان ممکن تشریفات گمرکی آن انجام و به انبار اختصاصی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در بوشهر منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه گمرک همواره آماده ترخیص کالا به ویژه کالاهای اساسی در اسرع وقت و کمترین زمان ممکن می‌باشد، خاطرنشان کرد: گمرک بوشهر این آمادگی را دارد پس از ارائه مجوزهای لازم از سوی سازمان‌های مرتبط انجام تشریفات گمرکی و ترخیص شبانه روزی کالاهای اساسی را در اولویت کار خود قرار دهد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه طبق اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی استان محموله گندم در این حجم پس از ۲۷ سال وارد بندر بوشهر شده است و نقش بسزایی در توسعه تجارت، اشتغال زایی و رونق کسب و کار دارد، گمرک نیز همپای سایر ارگان‌های ذی ربط در امر تجارت آماده خدمت رسانی و نقش آفرینی در عرصه تجارت استان و کشور است.

سلیمانی یاد آورد شد: در همین راستا با توجه به اهمیت موضوع نحوه تخلیه، بارگیری و دپوی گندم‌های وارداتی و تشریفات گمرکی آن به صورت میدانی مورد بررسی و نظارت قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211155

مهمترین اخبار ایران و جهان: