نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 15:45

نگاه ویژه جمهوری اسلامی به زنان شاغل در راستای تعادل بین خانواده و شغل

مشاور امور زنان و خانواده وزرات علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در قانون جمهوری اسلامی قوانین ویژه‌ای برای زنان شاغل و کارمند وجود دارد و به همین دلیل نهاد مشاوره امور زنان در جامعه وجود دارد تا زن اسلامی بتواند نوعی تعادل را بین خانواده و جامعه برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فخرالسادات نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزرات علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست هم‌اندیشی بانوان منطقه ۸ کشور که در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه تروریستی و آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه اظهار کرد: قطعا شهدای این حادثه الگوهای دینی و اسلامی برای آیندگان خواهند بود.

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) به عنوان مظهر جمال الهی، الگوی زنان عالم است و مرد مظهر جبروت الهی است و زن نقش مهمی از ابتدای انقلاب و هشت سا دفاع مقدس داشته است چراکه پشتیانی مهمی در خانه و پشت جبهه انجام می‌داد و اکنون نیز نقش مهمی در خانواده و جامعه دارد.

نصیری ادامه داد: زن اکنون در جامعه اسلامی دارای صفات ویژه‌ای از سوی خداوند است و مرد نیز دارای صفاتی چون شجاعت و غیرت و مردانگی است. این تفکیک به دلیل تفاوت‌های فلسفی زن و مرد است.

 وی اذعان‌ کرد: در قانون جمهوری اسلامی قوانین ویژه‌ای برای زنان شاغل و کارمند وجود دارد و به همین دلیل نهاد مشاوره امور زنان در جامعه وجود دارد تا زن اسلامی بتواند نوعی تعادل را بین خانواده و جامعه برقرار کند. اما از طرفی لزوم توجه زنان به عنوان رکن اصلی تربیت فرزند را می‌طلبد و ما باید بتوانیم تلفیق نسخه تربیتی همسر و فرزندان را مدیریت کنیم.

 نصیری با اشاره به این که مشکلات تربیتی در تمام خانواده‌ها وجود دارد، تصریح کرد: با محبت و عطوفت مادری می‌توان شرایطی را فراهم کرد که شکاف‌های بین نسلی فرزندان و مادر را کمتر کرد و این مسأله لزوم همکاری دیگر دستگاه‌ها در این امر را می‌طلبد.

وی در پایان با تاکید بر این که موضوع زن و خانواده همیشه یکی از دغدغه‌های مسؤولان شهری و کشور بوده و هست، ابراز کرد: برنامه‌های خوبی برای تعادل حضور موفق زنان در جامعه و خانواده داریم که مورد تاکید رهبری نیز هست.

پایان پیام/ ۸۰۰۶۶/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629716

مهمترین اخبار ایران و جهان: