نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 05:10

صدور فتوای تاریخی جهاد علیه داعش، توطئه منطقه‌ای را خنثی کرد

رئیس جمهور عراق با صدور بیانیه‌ای با تبریک سالروز نهمین فتوای جهاد کفایی از سوی مرجعیت عالیقدر شیعه در نجف، این فتوا را زمینه ساز بر چیده شدن یک توطئه بزرگ ضد مردم عراق و سرتاسر منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز نهمین سالروز فتوای جهاد کفایی است که از سوی آیت الله العظمی سید علی سیستانی، مرجعیت عالیقدر دینی صادر شده است.

پایگاه خبری بغداد الیوم سه‌شنبه گزارش داد که طبق بیانیه صادره از سوی دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی، رئیس جمهوری عراق اعلام کرد که در نهمین سالروز صدور فتوای جهاد کفایی از سوی مرجع عالیقدر شیعه در نجف، طرحی بزرگ خنثی شد که نه تنها عراق بلکه کل منطقه را هدف قرار می‌داد، آن هم در زمانی که دست تروریست‌های داعشی به سوی مناطق گسترده‌ای از کشور عزیزمان دراز شد.

السودانی تصریح کرد که این فتوا خطاب به یک طیف خاص نبود بلکه همه آزادگان از طیف‌های مختلف کشور عزیزمان را شامل می‌شد و دلیلی اصلی برای وحدت عراقی‌هایی بود که خطر از هر طرف آنها را محاصره کرده بود و خونشان در حالی که با آن خطر مقابله می‌کردند، درهم تنیده شد، به گونه‌ای که کاروان‌هایی از مردم عراق به سمت شرافت و کرامت رفتند تا سرزمین خود را از آن گروه‌های تروریست مجرم باز پس گیرند و آن را آزاد کنند.

نخست وزیر عراق ضمن یادآوری این فتوا و شهدایی که به این ندا پاسخ دادند، به ملت عراق وعده داد که دولت کنونی، در سطح مسئولیت خود باشد تا از این امانت حفاظت و از خانواده‌های شهدا و جانبازان حمایت کند.

وی تاکید کرد که دولت شب و روز تلاش می‌کند تا همه عراقی‌ها در امنیت و با اطمینان و کرامت زندگی کنند و در کشورشان عزت داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283860

مهمترین اخبار ایران و جهان: