نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 12:26

جامعه مدرسین درگذشت حجت الاسلام «محمدرضا آشتیانی‌» را تسلیت گفت

قم- جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین «محمدرضا آشتیانی‌» عضو فقید این نهاد را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین «محمدرضا آشتیانی‌» نماینده ادوار قم در مجلس شورای اسلامی و عضو فقید این نهاد حوزوی پیام تسلیتی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

ارتحال خادم قرآن و عترت، عالم خدمتگزار و متعهد، آیت‌الله حاج شیخ محمدرضا آشتیانی موجب تألم و تأثر گردید. ایشان در عمر پر برکت خود در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی، خدمات ماندگاری را ارائه کردند و سال‌ها در کسوت نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی پیگیر مطالبات عمومی و تحقق ارزش‌های انقلابی بودند. سوابق درخشان مبارزاتی در نهضت اسلامی و دفاع مقدس، فعالیت‌های متنوع و مخلصانه در معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ساده زیستی، مردم‌داری، عمل انقلابی و ولایتمدارانه و همچنین خدمات علمی و قرآنی آن عالم فرهیخته در حوزه و دانشگاه، توشه‌ای ارزشمند برای آن فقید سعید است.

مشارکت و همکاری این عالم برجسته در تولید آثار ارزشمندی از جمله کتاب تفسیر نمونه، پیام امام امیرالمؤمنین (شرح نهج البلاغه) و عرفان اسلامی (شرح صحیفه سجادیه)، نمونه‌ای از توانایی‌های علمی و پژوهشی ایشان است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رحلت این خدمتگزار صدیق اسلام و انقلاب را به حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا له الفداء، رهبر معظم انقلاب -مدظله‌العالی-، مراجع عظام تقلید -دامت‌برکاتهم-، حوزه‌های علمیه، مردم شریف قم و خانواده‌ی محترم ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن عالم مجاهد رحمت و غفران الهی را مسئلت می‌نماید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1305160

مهمترین اخبار ایران و جهان: