نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 14:58

طرح ملی اوقات فراغت کانون‌های مساجد بوشهر آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از آغاز طرح ملی اوقات فراغت کانون‌های مساجد این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ مدیرکل ارشاد اسلامی استان بوشهر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد متولی کار فرهنگی هنری در مساجد است که با انتخاب حجت‌الاسلام آزور به عنوان مسؤول این کانون‌ها و پشتیبانی دولت فعالیت‌های این نهاد پس از چند سالی که رو به افول رفته بود مجدد از سر گرفته‌شده و دارد قوام پیدا می‌کند.

وی افزود: امروز دبیرهای کانون‌های مساجد سراسر استان در سالن هزار نفری لیان در یک فراخوان گرد هم آمدند که به‌نوعی می‌توان گفت آغاز فعالیت تابستانی این کانون‌ها در کف مساجد سراسر استان است که می‌تواند جریان سازی خیلی خوبی شکل دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: هر چند دولت از این برنامه‌های پشتیبانی می‌کند و زمینه‌های آن را ایجاد می‌کند اما برنامه‌های اوقات فراغت مساجد به صورت مردمی و با تلاش خود مردم برگزار می‌شود که می‌تواند افق روشنی را از آینده حضور مردم در فعالیت‌های مساجد داشته باشد و منجر به رونق مسجد شود.

این مقام مسؤول عنوان کرد: مساجد سنگر هستند و هر چه بتوانیم مردم را بیشتر به سمت مسجد جذب کنیم با توجه به برنامه‌هایی که در مساجد برگزار می‌شود بهتر می‌توانیم افراد را از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مصون کنیم.

افروغ گفت: وقتی نقش مسجد و هنر با هم می‌آید در مسجد و با حضور کودکان و نوجوانان تلفیق می‌شود، تلفیق این چند عنصر می‌تواند منجر به اتفاقات بسیار خوبی شود که در آینده موجب کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و رشد حضور مردم در مساجد باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1338260

مهمترین اخبار ایران و جهان: