نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 16:51

افتتاح نشست مجلس ترکمنستان با مشارکت نمایندگان مردمی در عشق‌آباد

نشست مجلس ترکمنستان با مشارکت نمایندگان مردمی در عشق‌آباد افتتاح شد تا نمایندگان پیشنهادهای مربوط به اصلاحات و الحاقات قانون اساسی و همچنین پیش نویس قوانین اساسی در مورد مجلس خلق مصلحتی نظرات خود را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، نشست مشترک پارلمان دو مجلسی ترکمنستان - با حضور نمایندگان مردم در کاخ مصلحت در پایتخت افتتاح شد. 

در این دیدار قرار است در مورد ابتکارات ارائه شده توسط «قربانقلی بردی محمداف»، رئیس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان در مورد سازماندهی مجدد مجلس خلق مصلحتی به بالاترین نهاد نمایندگی قدرت مردم بحث شود.

در این نشست همچنین درباره سازماندهی مجدد پارلمان ترکمنستان به پارلمانی تک مجلسی صحبت خواهد شد.

نمایندگان مردم از استان‌ها و مناطق مختلف کشور برای شرکت در نشست مشترک خلق مصلحتی وارد عشق آباد شدند. قرار است گروه قانون اساسی به منظور تدوین و جمع بندی پیشنهادهای مربوط به ارائه اصلاحات و الحاقات به قانون اساسی کشور و مواد منفرد آن و همچنین پیش نویس قوانین اساسی در مورد مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان نظرات خود را ارائه بدهند.

خاطر نشان می‌شود که قبلاً قربانقلی بردی محمداف، پیشنهاد ایجاد بالاترین بدنه قدرت مردمی کشور را داده بود و خلق مصلحتی را لغو و ایجاد یک مجلس قانونگذار و تک مجلسی را داده بود.

«مراد خاتوف»، دکترای حقوق ترکمنستان معتقد است اصلاحات جدید بیانگر ماهیت مهم قانون اساسی مدل ملی نمایندگی مردمی - تضمین منافع همه اقشار مردم، هماهنگی مدنی و سیاسی در جامعه است.

وی معتقد است که هدف از آن بهبود بیشتر سیستم مقامات دولتی است و در عین حال به وضوح وضعیت فعلی نهادهای اجتماعی-سیاسی و دولتی را منعکس می‌کند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 988616

مهمترین اخبار ایران و جهان: