نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 09:57

طرح «یاری گران زندگی» در خراسان جنوبی اجرایی می شود

بیرجند- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: اجرای طرح یاری گران زندگی همزمان با سه استان کشور از ۲۷ دی ماه جاری در خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسنی مقدم یکشنبه شب در چهارمین نشست کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در کنار سه استان اردبیل، گلستان و سمنان به عنوان پایلوت اجرای طرح یاری گران زندگی در روستا انتخاب شده است، اظهار کرد: این طرح تمام ابعاد مختلف فرهنگی در پیشگیری از اعتیاد از جمله توسعه ورزش‌های بومی و محلی، صنایع دستی و توانمندسازی بهبودیافتگان را مد نظر قرار داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی ادامه داد: اجرای طرح یاری گران زندگی همزمان با این استان‌ها از ۲۷ دی ماه جاری در استان آغاز می‌شود.

حسنی مقدم با بیان اینکه هر سال ۳۰ درصد روستاهای استان زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند تا در نهایت تمام روستاها بتوانند از مزایای طرح برخوردار شوند، افزود: طرح یاری گران زندگی به مدت به سه سال اجرا خواهد شد.

وی گفت: تاکنون تبیین طرح یاریگران زندگی در ۹ شهرستان خراسان جنوبی برای فرمانداران انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این طرح در مدارس هم از دو سال قبل آغاز شده، اظهار کرد: کانون یاری گران زندگی در آموزش و پرورش هم شکل گرفته است.

حسنی مقدم با بیان اینکه شناسایی کودکان معتاد و دانش‌آموزان در معرض آسیب از اقدامات این کانون است، اظهار کرد: برای خانواده‌های معتاد نیز برنامه‌های صیانت و اشتغال با کمک نهادهای حمایتی و سازمان مردم نهاد صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: در یک طرح دیگر نیز زنان باردار معتاد تحت درمان رایگان و مراقبت ویژه قرار می‌گیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 964716

مهمترین اخبار ایران و جهان: