نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 16:33

گستردگی ساحه سوادآموزی با تکیه بر مبانی روز و علوم جدید

اردبیل - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: ضروری است تا ساحه سوادآموزی با گستره وسیع در تمام حوزه‌ها به ویژه سواد رسانه‌ای علوم نوین با تکیه بر مبانی روز و جدید صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان باقلاچی ظهر دوشنبه در آئین تجلیل از پیشکسوتان، مربیان و فعالان عرصه سوادآموزی استان اردبیل همزمان با هفته سوادآموزی اظهار کرد: اگر در دهه‌های اخیر سوادآموزی تنها بر خواندن و نوشتن محدود می‌شود اما امروز ساحه های متعدد سوادآموزی را پیش رو داریم که نباید از این قافله عقب بمانیم.

وی با اشاره به اینکه تأسیس نهضت سوادآموزی به ابتکار امام راحل انقلابی در عرصه سواد و آموزش در کشور به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: سوادآموزان و مربیان مجاهدان عرصه علم و دانش هستند که باید تلاش آنها در تمامی عرصه‌ها ارج نهاده شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل به تاکید پیامبر اکرم و ائمه معصومین بر سوادآموزی اشاره کرد و گفت: اسلام دین علم اندوزی، کسب کمالات معنوی و الهی است و ضروری است تا با ترویج نهضت سوادآموزی در هیچ خانه‌ای شاهد فرد بی سواد نباشیم.

باقلاچی بر انسداد مبادی بی سوادی در استان تاکید کرد و گفت: خروجی نهضت سوادآموزی افراد باسواد است و باید تلاش کنیم تا با عدم ورود خیل عظیم بی سوادان به کشور این مبادی بسته شده و به باسوادی مطلق در چند سال آینده دست یابیم.

وی با بیان اینکه کسب علم و تحصیل، در دین مبین اسلام و در مبانی انقلاب اسلامی ایران جایگاه رفیع و والایی دارد، نهضت سوادآموزی را نهادی برای آفرینش علم و گسترش آگاهی در میان مردم دانست.

وی اهتمام دولت در ترویج سوادآموزی را یادآور شد و بیان کرد: اقدامات نظام جمهوری اسلامی برای افزایش میزان سواد از طریق تأسیس نهضت سوادآموزی از جمله ابتکارات رهبر کبیر انقلاب است که بخش مهمی از افزایش نرخ باسوادی در کشور را مرهون تلاش این نهاد انقلابی هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود سوادآموزی را تنها محدود به خواندن و نوشتن ندانست و افزود: امروز در دنیای کنونی که با فضای گسترده مجازی روبرو هستیم کسب سواد دیگر تنها آموزش یک زبان نیست بلکه امروزه کسب سواد رسانه‌ای، حقوقی، مالی و علمی هم به همان میزان سواد عمومی اهمیت پیدا کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 936260

مهمترین اخبار ایران و جهان: