نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 23:18

واشنگتن: نمی‌توان یک اندیشه را در میدان جنگ از بین بُرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه با اشاره به نبرد رژیم صهیونیستی با نیروهای مقاومت در غزه گفت که نمی‌توان یک اندیشه را در میدان نبرد از بین برد و در پایان جنگ باید به خواسته‌های مردم فلسطین پاسخ مثبت داده شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه گفت که ارتش اسرائیل با سازمان‌هایی با قابلیت نظامی بالا مواجه است.

وی در ادامه سخنانی مدعی شد: «پایان یافتن جنگ، هدفی است که با جهانیان درباره آن اشتراک داریم و حتی یک روز نیز نمی‌خواهیم این جنگ در صورتی که ضرورت نداشته باشد، ادامه یابد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «نمی‌توان یک اندیشه را در میدان نبرد از بین برد و در پایان جنگ باید به خواسته‌های ملت فلسطین پاسخ مثبت داده شود».

 «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نیز چند روز پیش تاکید کرده بود که  «نمی‌توانیم بفهمیم که اسرائیل چگونه می‌تواند به هدف خود برای نابودی جنبش حماس دست یابد، حماس یک اندیشه است و اندیشه را با زور اسلحه نمی‌توان از بین برد».

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز شامگاه امروز (چهارشنبه) تاکید کرد هر گونه شرط‌بندی روی مقدمه‌چینی برای شکل‌گیری غزه‌ای بدون حماس و گروه‌های مقاومت توهم و یک سراب است.

نیروهای مقاومت فلسطین در تاریخ هفتم ماه اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به تجاوزات نیروهای اسرائیلی در قدس اشغالی و کرانه باختری عملیات بزرگی را تحت عنوان «طوفان الاقصی» آغاز کردند که طی آن بیش از ۱۰۰۰ صهیونیست کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که در درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین ۴۴۴ نفر از نیروهای خود را از دست داده است. با این حال، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» اخیرا فاش کرد که آمار اعلام‌شده از سوی ارتش اسرائیل درباره تعداد تلفات درست نیست و آمار اعلام‌شده بسیار کمتر از تعداد واقعی است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604316

مهمترین اخبار ایران و جهان: