نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 10:05

کشت پاییزه در ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی زراعی زنجان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کشت پاییزه از اواخر شهریور‌ماه آغاز و تا نیمه آبان‌ماه ادامه دارد، گفت: کشت پاییزه حدودا ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی زراعی را در بر می‌گیرد که شامل کلزا، گندم و جو است.

ناصر وفایی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به کشت پاییزه گندم و جو در مناطق مختلف استان اظهار داشت: کشت پاییزه از اواخر شهریور‌ماه با کشت کلزا آغاز و با کشت گندم و جو تا نیمه آبان‌ماه ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بعد از اتمام کشت پاییزه، کشت انتظاری برای حبوبات و دانه‌های روغنی آغاز می‌شود، افزود: کشت پاییزه حدودا ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی زراعی را در بر می‌گیرد که شامل کلزا، گندم و جو است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۹۰ هزار هکتار گندم دیم در سطح استان کشت می‌شود که بخش عمده تولیدات استان در این حوزه مربوط به بخش دیمزارها است، افزود: در ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار هم گندم آبی کشت ‌می‌شود.

وفایی اضافه کرد: جو آبی و جو دیم هم در مجموع ۵۰ هزار هکتار تا نیمه آبان‌ماه در سطح استان کشت می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اقدامات کشاورزان برای کشت پاییزه گفت: در این راستا کشاورزان به ویژه در مناطقی که سیاهک گندم مشاهده می‌شود حتما از بذور گواهی شده استفاده کنند.

 وی با اشاره به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر اینکه در پاییز امسال شاهد بارندگی‌های خوبی در استان خواهیم بود، ادامه داد: در زمان کشت حتما برای جلوگیری از فرسایش آبی عمود بر شیب کشت را انجام بدهند تا بتوانند از بارندگی‌های پاییزه و زمستانه استفاده کنند.

وفایی همچنین به بحث تغذیه اشاره کرد و گفت: کشاورزان از کود‌های شیمیایی استفاده کنند و به توصیه‌های کارشناسان عمل کنند.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548416

مهمترین اخبار ایران و جهان: