نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 09:33

طرح‌های فناورانه نوآورانه دانش‌آموزان در «رینوفست» امکان تجاری‌سازی دارند

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فناوری و نوآوری رینوفست گفت: بسیاری از طرح‌های فناورانه نوآورانه دانش‌آموزان که در نمایشگاه رینوفست ارائه شده‌اند، امکان تجاری‌سازی دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود سعادتی در اختتامیه اولین جشنواره فناوری و نوآوری رینوفست با بیان اینکه  دانش‌آموزان فعال در جشنواره رینوفست تکیه‌گاه بزرگی برای آینده کشور به شمار می‌آیند، اظهار کرد: بسیاری از طرح‌های فناورانه نوآورانه دانش‌آموزان که در نمایشگاه رینوفست ارائه شده‌اند، امکان تجاری‌سازی دارند.

وی با قدردانی از همه عوامل دخیل در برگزاری جشنواره فناوری و نوآوری رینوفست و ابراز خرسندی از حضور فعال دانش‌آموزان در این جشنواره، گفت: با برگزاری این جشنواره گام بزرگی در جهت اعتلای علمی کشور برداشته شد و تلاش خواهیم کرد، دوره بعدی بسیار پر رونق‌تر برگزار شود.

سعادتی با اشاره به آمار طرح‌های ارائه شده در جشنواره رینوفست، از ارائه بیش از هفت هزار و ۴۰۰ طرح در این جشنواره خبر داد و گفت: ۱۲۱۷ طرح به مرحله پایانی راه پیدا کرده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: عمده طرح‌ها در بخش نمایشگاهی ارائه شده بود؛ بطوریکه تعداد طرح‌های ارائه شده در بخش نمایشگاهی ۸۵۲ طرح بود.

سعادتی متذکر شد: جشنواره رینوفست فرصت بسیار خوبی برای معرفی فعالیت‌های دانش آموزان در عرصه فناوری و نوآوری است.

جشنواره رینوفست موجب انگیزه مضاعف دانش‌آموزی برای دنباله‌روی از فناوران علم و دانش شد

دانش آموز برگزیده جشنواره رینوفست در آئین اختتامیه جشنواره با بیان اینکه فستیوال رینوفست موجب انگیزه مضاعف دانش‌آموزی برای دنباله‌روی از فناوران علم و دانش شد، از برگزاری این رویداد علمی به دلیل فراهم کردن امکان ارائه طرح‌ها و ایده‌های فناورانه و نوآورانه دانش‌آموزان قدردانی کرد.

متن زیر بخشی از سخنرانی حدیثه افلاکی به نمایندگی از دیگر دانش‌آموزان برگزیده در جشنواره رینوفست است:


هست بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
مصحف آیات اسرار قدیم
نام حق، سر دفتر هر دفتر است
آنچه بی‌نام خدای است، ابتر است

سپاس و ستایش خدایی را سزاست که رخصت داد در اولین فستیوال فناوری و نوآوری دانش آموزی رینوفست شرکت کنیم و افتخاریست که نظاره‌گر زحمات بی‌بدیل عزیزان برگزار کننده و مجریان این فستیوال باشیم که بدین وسیله برای ما دانش آموزان انگیزه‌ای مضاعف ایجاد نمودند که دنباله‌رو پیشکسوتان و فناوران علم و دانش باشیم؛ باشد که با تلاش و پشتکار خود گامی در جهت پیشرفت علم کشور عزیزمان ایران بزرگ داشته باشیم.

با آرزوی موفقیت برای همه دانش آموزان و فناوران کشور عزیزم ایران قوی.
من و دانش آموزان ایران قول می‌دهیم که بهترین آینده را برای کشور عزیزمان ایران رقم بزنیم.
این سخن آبی‌ست از دریای بی‌پایان عشق
تا جهان را آب بخشد، جسم‌ها را جان کند

دستگاه میوه خشک‌کن خورشیدی، پروژه ارائه شده توسط دانش آموز حدیثه افلاکی ایلخچی، پایه چهارم از دبستان انقلاب اسلامی منطقه ایلخچی، رتبه برتر بخش نمایشگاهی رینوفست را کسب کرد‌.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598416

مهمترین اخبار ایران و جهان: