نیوز سیتی!
20 آبان 1402 - 11:00

شناسایی 36 مورد فرصت سرمایه‌گذاری دربخش کشاورزی آذربایجان‌غربی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 36 مورد فرصت‌ سرمایه‌گذاری در بخش‌ کشاورزی استان شناسایی و به مرکز سرمایه گذاری برای مشارکت به فعالان اقتصادی در این عرصه‌ها معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عبدالله فتح‌الله‌زاده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های کارشناسی انجام گرفته، ۳۶ مورد فرصت‌ سرمایه‌گذاری در بخش‌ کشاورزی استان شناسایی و به مرکز سرمایه‌گذاری برای مشارکت به فعالان اقتصادی در این عرصه‌ها معرفی شده است.

وی افزود: تامین تسهیلات سرمایه‌ای مورد نیاز متقاضیان به میزان ۷۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و همچنین ده هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش جهت اجرای ۲۹ طرح بزرگ مقیاس توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی با رویکرد تولید محصولات کشاورزی صادرات محور از ابتدای سال جاری تاکنون پیگیری شده است.

فتح الله زاده تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۱۸۲نفر متقاضی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با اعتبار۲۱ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، و تعداد ۸۱ طرح با اعتبار۱۴ هزار و ۴۱۶میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی اظهارکرد: متقاضیان اجرای تعداد ۶۳۱ طرح کشاورزی از محل اعتبارات تبصره ۱۶ با اعتبار مورد نیاز یکهزار و ۳۹ میلیارد ریال و تعداد ۳۵طرح با اعتبار ۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ در سال جاری توسط معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان به بانک های عامل معرفی شده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که از ظرفیت فعالان اقتصادی و بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی استان به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و در این راه مشخص کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری دربخش کشاورزی گام مهمی است.

وی ادامه داد: توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای، توسعه کشت گیاهان دارویی، توسعه صنایع تبدیلی و غذایی از جمله حوزه‌های شناسایی شده برای جذب سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی استان است.

فتح‌الله‌زاده با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری درحوزه‌های یاد شده، ادامه داد: تمامی موارد یاد شده در قالب تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی استان دیده می‌شود که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی جامعه خواهد داشت.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1567816

مهمترین اخبار ایران و جهان: