نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 14:16

تقدیم استوارنامه سفیر آمریکا به معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان

سفیر جدید آمریکا رونوشت استوارنامه خود را به معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مانوئل میکلر» سفیر جدید ایالات متحده آمریکا در «دوشنبه» در مراسمی رونوشت استوارنامه خود را به «مظفر حسین‌زاده» معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان تقدیم کرد.

دو طرف در جریان این دیدار در مورد وضعیت فعلی و چشم‌انداز توسعه روابط دوجانبه بین تاجیکستان و ایالات متحده و همچنین موضوعات مهم مورد علاقه دو طرف، بحث و تبادل نظر کردند.

معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان ضمن تبریک میکلر در رابطه با انتصاب وی به سمت سفیر ایالات متحد در دوشنبه برای وی در انجام ماموریت دیپلماتیک آرزوی موفقیت کرد.

کاندیدای میکالر در 22 ژوئن سال 2022 به عنوان سفیر جدید ایالات متحده در تاجیکستان پیشنهاد و در 13 دسامبر از سوی سنای آمریکا تایید شد. میکالر 23 فوریه سال 2022 میلادی وارد تاجیکستان شد.

میکالر در این سمت جایگزین «جان مارک پامرشایم» شد که از سال 2019 مسئولیت سفارت آمریکا در تاجیکستان را بر عهده داشت.

وی از تجربه فعالیت در سفارتخانه‌های این کشور در نپال، مغولستان، مراکش و تاجیکستان برخوردار است. علاوه بر آن به عنوان معاون اداره امور هند در دفتر آسیای جنوبی و مرکزی وزارت امور خارجه در واشنگتن مسئولیت داشته و همچنین به عنوان رئیس بخش سیاسی-اقتصادی در سفارت آمریکا در تاجیکستان و سرپرست معاونت این سفارت فعالیت کرده است.

میکالر دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه «جان هاپکینز» و کارشناسی ارشد از دانشگاه «جورج واشنگتن» بوده و همچنین مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه دفاع ملی آمریکا را نیز با خود دارد.

گفتنی است که سفیر جدید آمریکا به چند زبان خارجی از جمله روسی و تاجیکی تسلط دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1081360

مهمترین اخبار ایران و جهان: