نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 20:28

مادورو: انتخابات ۲۰۲۴ برگزار می‌شود/ نظر امپریالیسم مهم نیست

رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه ای تصریح کرد: انتخابات در کشور در سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود؛ خواه امپریالیسم انتخابات را به رسمیت بشناسند یا نشناسند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا امروز یکشنبه در سخنانی تأکید کرد: انتخابات سال ۲۰۲۴ میلادی بدون توجه به نظر امپریالیسم در به رسمیت شناختن آن در تاریخ مقرر برگزار می‌ شود.

رئیس جمهور ونزوئلا در یک مصاحبه تلویزیونی در این خصوص ادامه داد: برای ما مهم نیست که امپریالیسم در مورد زندگی سیاسی، اجتماعی، نهادی، فرهنگی و اقتصادی ونزوئلا چه فکری می‌ کند؛ انتخابات را به رسمیت بشناسند یا نشناسند.

وی با اشاره به انتخابات سال ۲۰۲۴ کشورش تصریح کرد: برای ما مهم نیست که آنها چیزی می گویند یا نه، تشخیص می دهند یا نه. انتخابات ریاست جمهوری خواهد آمد، مردم رأی خواهند داد. مردم انتخاب خواهند کرد و خوب، ما ادامه خواهیم داد.

«نیکلاس مادورو» در ادامه افزود: رئیس‌ جمهور منتخب در ماه می سال ۲۰۲۴ تحلیف خواهد شد و مسیر صلح، دموکراسی و حمایت عمومی ونزوئلا را دنبال خواهد کرد.

این مقام ونزوئلا خاطر نشان کرد: تلاش «گوایدو» («خوان گوایدو» سرکرده شورشیان ضدمردم ونزوئلا) با شکست مواجه شد. ما هرگز نگران نیستیم که بدانیم آن‌ ها می‌ گویند نه، رئیس جمهور ونزوئلا «گوایدو» است. او حتی یک ساعت و حتی یک ثانیه هم رئیس جمهور نبوده است.

«خوان گوایدو» در سال ۲۰۱۹ پس از رد نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ ونزوئلا، بر ایجاد دولت موقت در این کشور نفتی آمریکای لاتین تاکید کرد و در آن زمان در شرایطی که ریاست مجلس را به دست داشت، سرکرده مخالفان دولت کاراکاس شد و با حمایت آمریکا کنترل سفارت کاراکاس در واشنگتن را نیز به دست آورد. سپس ایالات متحده گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرد.

با این حال با پایان کار دولت ترامپ، حمایت از گوایدو نیز در آمریکا کاهش یافت و دولت «بایدن» به سمت رابطه مستقیم با دولت حاکم در ونزوئلا به رهبری نیکولاس مادورو حرکت کرد؛ تا آنجا که ماه گذشته انحلال کامل دولت موقت «خوان گوایدو» اعلام شد.

اکنون پس از انحلال کار دولت موقت «خوان گوایدو»، سفارت ونزوئلا نیز که در اختیار نزدیکان گوایدو قرار داشت، از انحلال خود خبر داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1089116

مهمترین اخبار ایران و جهان: