نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 19:13

افتتاح ۱۱ طرح آبخیزداری در خراسان رضوی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته آبخیزداری و درختکاری ۱۱ طرح آبخیزداری در سطح این استان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، محسن فنودی در سفر به تایباد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۱ طرح آبخیزداری همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح شهرستان های خراسان رضوی افتتاح شد که اعتبار کل آن بیش از ۲۱ میلیارد تومان بوده است. 

وی افزود: این تعداد طرح آبخیزداری در ۱۱ شهرستان استان اجرا شده است که شاخص ترین آنها بندهای سنگی و ملاتی در مشهد، تایباد، کلات، تربت جام، صالح آباد و داورزن هستند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: این طرح ها که اقدامی در جهت حفظ معیشت مردم و منابع آب و خاک است، هفت هزار نفر بهره بردار روستایی دارد. 

فنودی بیان کرد: در شهرستان تایباد هم بند سنگی-ملاتی روستای سمنگان با ارتفاع چهار متر و حجم مخزن هزار و ۵۰۰ متر مکعبی به بهره برداری رسید که برای آن هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی هزینه شده است. 

وی تصریح کرد: عملیات آبخیزداری فقط احداث سازه نیست و باید پوشش گیاهی بالادست بندهای و سازه های آبی البته با کمک مردم حفظ شود. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هرچقدر مرتع داران و دامداران به حفظ پوشش گیاهی کمک کنند، باعث کاهش رسوبات و لای و نفوذ بیشتر نزولات جوی می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079916

مهمترین اخبار ایران و جهان: