نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 00:06

فرهنگ قرآن برابر هجمه‌های غرب مصونیت بخش است

قائمشهر- معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران گسترش فرهنگ قرآن در جامعه اسلامی را موجب مصونیت بخشی در برابر هجمه‌های فرهنگی غرب دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی سه شنبه شب در مراسم تکریم از چهره‌های برتر قرآنی قائمشهر در شب میلاد امام مهربانی‌ها گفت: تشبث و توسل به قرآن، باطل السحر توطئه‌های جریان دین گریز است.

وی ادامه داد: امام رئوف اگرچه قلب تپنده معنوی ایران است اما نقش تمدن سازِ امام رضا در شکل گیری ملیت (دولت_ملت) در ایران انکار ناپذیر است.

وی با بیان این که از زمان حضور امام رئوف و ولایتعهدی ایشان در خراسان، تفرقِ فرَق اسلامی حول محور تشیع به وحدت و اتحاد مبدل شد افزود: ایرانیان با جوهر و ماهیت اسلام ناب مأنوس و مالوف شدند و مسیر تکاملی ولایت فقیه آغاز شد که در نظام سازی عصر صفویه ثمر داد و در عصر انقلاب اسلامی به تکامل رسید.

سلگی اضافه کرد: امام مهربانیها با ایجاد بستر گفتگو و مناظره‌های دینی، آگاهی بخش و الهام بخشِ اسلام واقعی شد و عدالت خواهی شیعی در پنجاه سال پس از ایشان در مازندران در قالب ساختار سیاسی علویان متبلور شد و چند قرن بعد هم در سراسر ایران جریان‌های عدالتخواهی چون فتوت و سربداران قیام کردند.

در این نشست که آیت الله معلمی عضو خبرگان رهبری و تنی چند از مسئولان محلی حصور داشتند از فعالان قرآنی شهرستان قائم شهر تج لیل شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1250716

مهمترین اخبار ایران و جهان: