نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 08:46

اختصاص ۱۰۵ دستگاه اتوبوس برای زائران مراسم ارتحال امام

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: مقرر شد ۱۰۵ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران مراسم ارتحال امام راحل اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه هماهنگی مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با حضور معاونت حمل و نقل این اداره کل، رئیس اداره حمل و نقل مسافر و انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل مسافر استان برگزار و مقرر شد ۱۰۵ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار اختصاص یابد.

علی مدقالچی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در این جلسه اظهار کرد: در این نشست سعی خواهیم کرد با هماهنگی هر چه بهتر ‌و اتخاذ تدابیر لازم در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر و منسجم‌تر این مراسم مذهبی نسبت به سال‌های گذشته اقدام کنیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ضمن تاکید بر رعایت آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های موضوعه در بخش حمل و نقل عنوان کرد: شرکت‌های حمل و نقل به منظور بکارگیری وسائط نقلیه مجهز به تعداد کافی با رویکرد ارتقای سطح ایمنی مسافران در این ایام، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه از ۱۳ خردادماه، ۱۰۵ دستگاه اتوبوس‌ به تدریج زوار را از مرکز استان و شهرستان‌های تابعه به سمت تهران منتقل می‌کنند، ‌گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، جابه‌جایی زائران حرم امام خمینی(ره) اغلب از طریق سیستم حمل و نقل جاده‌ای و ناوگان عمومی بین‌شهری جاده‌ای انجام می‌شود.

مدقالچی تاکید کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، مسئولیت هماهنگی تأمین ناوگان را از طریق سیستم‌های اتوبوس‌رانی برعهده دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: در این ایام نظارت کامل بر نحوه ارائه خدمات و عملکرد شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافری به منظور رعایت نظم و جلوگیری از بروز اختلال در تردد وسایل نقلیه عمومی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های حمل و نقل مستقر در شهرستان‌ها انجام شده است، افزود: زنجان با ۴۵ دستگاه، طارم با دو دستگاه اتوبوس، قیدار هشت دستگاه و ابهر با ۱۹ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی مسافران در این روز اعلام آمادگی کرده‌اند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1246016

مهمترین اخبار ایران و جهان: