نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 22:35

نیروگاه‌های سی اچ پی در شهرک‌های صنعتی البرز راه‌اندازی شود

کرج- استاندار البرز گفت: شهرک های صنعتی استان با راه‌اندازی نیروگاه‌های سی اچ پی و پنل‌های خورشیدی در تولید برق مورد نیاز خود خودکفا شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی عصر چهارشنبه در نشست با رؤسا و اعضای هیأت مدیره شهرک‌های صنعتی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، به شعار سال و منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با هدف مهار تورم و رشد تولید اشاره کرد و حمایت خود را از تولید و رفع موانع تولیدکنندگان، صنعتگران و تجار استان در این مسیر اعلام کرد.

وی ادامه داد: برق منطقه‌ای باید نیاز صنایع به برق را تأمین کند ولی با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌هایی که در تولید برق وجود دارد، ضرورت دارد که شهرک‌ها نسبت به تولید برق مورد نیاز خود اقدام کنند.

عبداللهی گفت: راه اندازی نیروگاه‌های سی اچ پی و استقرار پنل‌های خورشیدی از جمله تجارب موفق بسیاری از واحدهای تولیدی است که شهرک‌های صنعتی می‌توانند در این رابطه اقدام کنند.

وی افزود: راه اندازی تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهرک‌ها از جمله الزامات استان برای صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بهره‌وری آب و صرفه اقتصادی برای واحدها محسوب می‌شود.

استاندار البرز گفت: ضرورت دارد که جلوه‌های بصری شهرک‌های صنعتی زیباسازی و انگیزه بخش باشند و همچنین واحدهای تولیدی و صنعتی در جهت حفاظت و توسعه محیط زیست به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.

وی افزود: از صاحبان صنایع استان که همواره به نیروی کار ماهر نیاز دارند، انتظار می‌رود که در خصوص جذب نیرو و فرهنگ سازی در این رابطه طرح و برنامه بدهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203616

مهمترین اخبار ایران و جهان: