نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 14:50

رهایی دومین محکوم به قصاص نفس از دار مجازات در سال جاری

سروآباد - معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان گفت: در قالب پویش «به عشق امام رضا (ع) می بخشم» با تلاش خیرین، یک فقره پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیای دم منجر به صلح و سازش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ پرونده‌ای با موضوع قتل عمد در شهرستان سروآباد با شکایت اولیای دم به دادگاه کیفری یک استان ارجاع شد.

وی افزود: پس از طی چهار سال و برگزاری چندین جلسه صلح و سازش، در نهایت خانواده قاتل موفق به اخذ رضایت کتبی از اولیای دم شدند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان اعلام کرد: با آزادی این زندانی، دومین پرونده قتل عمد در سال جاری منجر به رضایت و صلح و سازش شد.

وی تأکید کرد: امیدواریم در سال جاری بتوانیم در راستای صلح و سازش و با استفاده از ظرفیت متنفذین، معتمدین، ریش سفیدان و سفیران صلح استان گام‌های بیشتری برداشته و از طریق این اقدامات در راستای ارج نهادن به سنت‌های اسلامی و دینی و همچنین گسترش فضای صلح و سازش در جامعه مؤثرتر واقع شویم.

شایان ذکر است که در این پرونده پسربچه ای توسط نامادری اش مورد ضرب و جرح قرار گرفته که به قتل می‌رسد و پس از تحقیقات مقدماتی، نظریه پزشکی قانونی، اقرار متهم و شکایت پدر مقتول، حکم قصاص متهم صادر گردید و با پادرمیانی بزرگان و ریش سفیدان منطقه به صلح و سازش منجر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277460

مهمترین اخبار ایران و جهان: