نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 21:24

بخش بنذرک به قطب تولیدکننده میگوی کشور پیوست

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: با کلنگ زنی سایت پرورش میگوی کرگان میانی و جنوبی در بخش بنذرک میناب، بخش بنذرک به قطب تولیدکننده میگوی کشور پیوست.

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، مسعود بارانی  مدیر کل شیلات هرمزگان در آیین کلنگ زنی سایت پرورش میگو در شهر کرگان در بخش بنذرک که با حضور استاندار هرمزگان انجام شد اظهار کرد: این سایت در کرگان جنوبی  و میانی  در بخش بنذرک شهرستان میناب قرار دارد که جزء سایتهای مردمی است که در سال  ۱۳۹۶ از طریق فراخوان واگذار شده است.

وی افزود: چون پروسه اداری برای صدور مجوزهای لازم این سایت زمانبر بوده است و اکنون آماده کلنگ زنی  است که در صورت راه اندازی آن بیش از ۱۲۰۰ نفر به صورت مستقیم  و نزدیک به دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم برای آنها اشتغال فراهم می شود.

 

 

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه مساحت این سایت ۲۰۵۰ هکتار با سرمایه گذاری پیش بینی شده دو هزار میلیارد تومان است، گفت: راه اندازی این سایت می تواند حداقل ۱۰ هزار تن به تولید میگوی  استان در کشور اضافه کند.

 

 

بارانی عنوان کرد: شهرستان میناب بزرگترین شهرستان پرورش میگوی  در استان هرمزگان و کشور است که نصف تولیدات میگوی استان متعلق به این شهرستان است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه در بخش بندرک میناب می تواند به قطب تولید و پرورش میگو در کشور معرفی شود، افزود: در سال ۱۳۹۷ شهرستان میناب توانسته است بیشترین تولید میگو در کشور داشته باشد و در این سایت هم به همه اعضا تاکید شده است تا هرچه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند و مزارع خود را بسازند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1114860

مهمترین اخبار ایران و جهان: