نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 19:42

مشاور زلنسکی: کی‌یف در سال جاری شاهد هیچگونه انتخاباتی نخواهد بود

مشاور رییس‌جمهور اوکراین امروز اعلام کرد: کی‌یف در سال جاری شاهد هیچگونه انتخاباتی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «میخائیل پودولیاک» (Mykhailo Podolyak) مشاور رییس جمهور اوکراین امروز سه شنبه اعلام کرد که این کشور در سال جاری شاهد هیچگونه انتخاباتی نخواهد بود.

مشاور رییس جمهور اوکراین در این خصوص گفت: رئیس‌ جمهور بسیار محتاطانه در این باره صحبت می‌ کند، اما من می‌ توانم آشکارا در این باره صحبت کنم. امسال هیچ انتخاباتی نخواهیم داشت.

به گزارش این رسانه، اظهارات «میخائیل پودولیاک» پس از آن بیان شد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین پیشتر گفته بود که می‌ خواهد انتخابات ریاست‌ جمهوری و پارلمانی را به دلیل مشکلات مالی زمان جنگ در سال ۲۰۲۴ برگزار کند.

این در حالیست که زلنسکی اضافه کرده بود که در صورت تامین مالی از سوی آمریکا و اروپا در سال آینده، رای‌ گیری‌ ها ممکن است برگزار شود.

وی در ادامه این پیش شرط را هم مطرح کرد که قانون‌ گذاران باید اصلاحات قانونی برای صدور اجازه برگزاری رای‌ گیری تحت حکومت نظامی را نیز تصویب کنند.

به زعم این مقام اوکراینی، به ۵ دلیل برگزاری انتخابات در سال جاری غیرممکن است؛ برقرار بودن حکومت‌ نظامی، دشواری در سازماندهی انتخابات در مناطق جنگی، نقض حقوق شهروندانی که می‌ خواهند در انتخابات نامزد شوند، هزینه برگزاری انتخابات و میلیون‌ ها مردم آواره در سراسر کشورش.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475816

مهمترین اخبار ایران و جهان: