نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 15:35

مدودف: تمام غرب در جنگ اوکراین با روسیه شریک است

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه حمایت غرب از حملات اوکراین به کریمه نشان‌دهنده مشارکت آنها در جنگ با کشورش است، گفت که مسکو هم حق نبرد با هر کدام از اعضای ناتو را برای خود محفوظ می‌دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سکوت غرب یا حمایت برخی کشورهای متحد کی‌یف نسبت به حملات پهپادی و موشکی نیروهای اوکراین به اهداف نظامی و غیرنظامی شبه‌جزیره کریمه، با واکنش مجدد روسیه همراه شد.

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که حمایت غرب از حملات اوکراین به خاک روسیه در کریمه، مدرکی قانونی دال بر همدستی آنها در جنگ با روسیه است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مدودف طی بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: «آنها (غرب و اوکراین) برای جنگ بهانه‌های بزک‌شده می‌آورند، که همین به روسیه فرصتی برای عمل در چارچوب حق جنگ علیه تمام کشورهای عضو ناتو را می‌دهد».

وی - که طی هفته‌های اخیر و در پی افزایش حملات پهپادی اوکراین به خاک روسیه، مواضع تندتری از خود نشان داده - با بیان اینکه پیش‌بینی‌های آخرالزمانی نزدیک‌تر می‌شوند، این وضعیت را غم‌انگیز و مایه تأسف توصیف کرد.

رئیس جمهور سابق روسیه همچنین تاکید کرد: «هیچ دلیلی برای شک کردن در قابل اعتماد بودن گزارش‌ها در مورد حمایت غرب از نابودی هر چیز متعلق به روسیه از جمله در کریمه توسط اوکراین، وجود ندارد».

پیش از این نیز مدودف با اشاره به جنگ ترکیبی ناتو علیه این کشور با استفاده از رژیم کی‌یف، گفته بود که در آینده احتمالا اوکراین از نقشه سیاسی جهان محو می‌شود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475516

مهمترین اخبار ایران و جهان: