نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 23:01

سی‌وششمین هفته پیاپی اعتراضات در اراضی اشغالی

شهرک‌نشینان صهیونیست برای سی‌وششمین هفته پیاپی در اعتراض به اصلاحات قضایی نتانیاهو به خیابان‌ها ریختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، شهرک‌نشینان صهیونیست همچنان اعتراضات خود به اصلاحات قضایی نتانیاهو را ادامه می‌دهند.

بر این اساس، شهرک‌نشینان صهیونیست برای سی‌وششمین هفته پیاپی در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو دست به تظاهرات زدند و به خیابان‌ها ریختند.

تصویب بخش مهمی از لایحه اصلاحات قضائی نتانیاهو موسوم به لغو برهان عدم معقولیت از سوی کنست رژیم صهیونیستی بر دامنه اعتراضات در اراضی اشغالی افزوده و این اعتراضات به بسیاری از بخش‌های نظامی این رژیم نیز رسیده و با ترک خدمت برخی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی همراه بوده است؛ امری که به اذعان صهیونیست‌ها می‌تواند تأثیرات منفی بسیاری را روی ارتش این رژیم بر جای بگذارد.

کابینه ائتلافی نتانیاهو، که شامل احزاب یهودی تندرو راست و افراطی ارتدوکس است، استدلال می‌کند که اصلاحات برای ایجاد تعادل مجدد در رابطه بین مقامات منتخب صهیونیست و دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی ضروری است و حاضر به عقب نشینی در برابر مخالفان نیست.

مخالفان نتانیاهو که جمعیت زیادی از صهیونیست‌ها را شامل می‌شوند، برنامه او برای تغییر قوانین قضائی را کودتای قضائی می‌نامند. نتانیاهو طرحی را به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارائه داده است که بر مبنای آن نظارت دیوان عالی بر عملکرد نمایندگان و نخست وزیر و اعضای کابینه حذف خواهد شد. معترضان صهیونیست این طرح را باعث هرج و مرج می‌دانند و معتقدند با اجرای این طرح کابینه نتانیاهو قادر خواهد بود که هر کاری را بدون نظارت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی انجام دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491916

مهمترین اخبار ایران و جهان: