نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 15:24

پیش‌بینی صهیونیست‌ها از دهها عملیات جوانان مقاومت در هفته پیش رو

نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هشدارهای متعددی در ارتباط با دهها عملیات جوانان فلسطینی طی هفته آینده دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در سایه دریافت دهها هشدار در خصوص عملیات جوانان فلسطینی در روزهای عید «سوکوت» در حالت آماده باش کامل در آمده‌اند.

به نوشته وبگاه خبری العربی الجدید، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش و نهادهای امنیتی این رژیم، تصمیم گرفته‌اند تا سطح هشدار و آمادگی را برای مقابله با عملیات‌های فلسطینی‌ها به حداکثر برسانند.

شبکه عبری‌زبان «کان» (تلویزیون رسمی اسرائیل) نیز گزارش داد که با دریافت دهها هشدار، ارتش اشغالگر، گشتی‌های خود را در خط فاصل میان کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ افزایش داده است و همزمان نیروهای پلیس بیشتری در اطراف کنیسه‌ها مستقر شده‌اند.

عملیات‌های ضد صهیونیستی جوانان فلسطینی، در کرانه باختری و بیت‌المقدس دیگر به رویدادی روزانه تبدیل شده و در بسیاری از مناطق کرانه باختری به شکل مسلحانه در آمده است و طبق آخرین آمار رژیم صهیونیستی، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۳۶ نظامی و شهرک‌نشین در حملات فلسطینی‌ها با سلاح گرم به هلاکت رسیده‌اند.

از سوی دیگر رزنامه معاریو نیز نوشت که علی‌رغم اعلام مصر مبنی بر تفاهم میان اسرائیل و جنبش حماس برای بازگشت آرامش به مرزهای غزه، اما ارتش این رژیم پیش‌بینی می‌‌کند که شرایط این منطقه به زودی به شرایط انفجار برسد.

معاریو افزود: «ارزیابی محافل نظامی در تل آویو این است که طبق تجربه ماههای اخیر، حتی اگر آرامشی نیز در مرزها برقرار شود، این آرامش شکننده است و احتمال بروز درگیری دوباره در غزه در آینده نزدیک وجود دارد».

در این راستا رسانه‌های عبری گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فردا یکشنبه، اول اکتبر برای ارزیابی وضعیت امنیتی «جلسه ویژه» برگزار خواهد کرد.

طبق گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، منابعی آگاه فاش کرده‌اند که «جلسه ارزیابی وضعیت امنیتی در شرایط پرتنش در همه جبهه‌ها برگزار خواهد شد»؛ در حالی که جزئیات بیشتری ارائه نکردند. نتانیاهو اوایل هفته جاری نیز با حضور گالانت و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر، مذاکرات امنیتی را برای بحث درباره تشدید اعتراضات در شرق غزه برگزار کرده بود.

برگزاری این جلسه پس از آن صورت می‌گیرد که منطقه امنیتی در شرق نوار غزه شاهد اعتراضاتی در محکومیت محاصره تحمیل شده بر نوار، اعلام همبستگی فلسطینیان با اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر و ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی است.

ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته تصمیم گرفته است تا نیروهای خود را که در اطراف نوار غزه مستقر شده‌اند، با یک گردان اضافی، تقویت کند. این تصمیم پس از آن اعلام شد که گزارش‌هایی از تل‌آویو مبنی بر شعله‌ور شدن آتش در مناطق مجاور غزه، به دلیل حرکت بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه منتشر شد.

نکته دیگر اینکه نشست دو روز پیش رهبران مقاومت فلسطین در بیروت که بر تقویت و تداوم مقاومت مسلحانه در مقابل اشغالگران تاکید داشت، موجب ترس و واکنش رژیم صهیونیستی شده است. رسانه‌های عبری، بدون اشاره به اقدام صهیونیست‌ها در هتک حرمت مسجدالاقصی و اقدامات تحریک‌آمیز علیه مقاومت در کرانه باختری و نوارغزه هشدار دادند که این نشست با هدف تشدید تنش‌های امنیتی در کرانه باختری، نوار غزه و چه بسا مناطق دیگر برگزار شده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520416

مهمترین اخبار ایران و جهان: