نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 11:36

کاهش قیمت نفت به کانال 84 دلاری

آمارهای ضعیف صادرات و واردات چین، قیمت نفت را به 84.75 دلار در هر بشکه کاهش داد؛ اما نگرانی از کمی عرضه در بازار مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، پس از انتشار آمار کاهش بیش از انتظار صادرات و واردات چین در ماه جولای که نشان از رشد ضعیف در بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان دارد، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

با این حال، کاهش قیمت نفت به علت انتظار برای کمی عرضه در بازار محدود بود.

هر بشکه نفت برنت با 59 سنت کاهش، 84.75 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 55 سنت کاهش، 81.39 دلار معامله شد.

آمارهای گمرک چین نشان می دهد، واردات نفت خام این کشور در ماه جولای 43.69 میلیون تن یا روزانه 10.29 میلیون بشکه در روز بوده است که 18.8 درصد کمتر از ماه ژوئن بوده؛ اما هنوز 17 درصد از سال گذشته بیشتر است.

به طور کلی، واردات چین 12.4 درصد و صادراتش 14.5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. این کاهش، سریع‌ترین افت از فوریه 2020 به شمار می‌رود.

با وجود آمارهای تیره، برخی تحلیلگران هنوز در مورد چشم‌انداز سوخت در چین برای ماه آگوست یا اوایل ماه اکتبر امیدوار هستند؛ زیرا رقم پالایش نفت خام بالاست.

به لحاظ عرضه، عربستان، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام، کاهش داوطلبانه خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز برای یک ماه دیگر یعنی سپتامبر تمدید کرده است و اعلام کرده امکان کاهش بیشتر وجود دارد.

روسیه هم 300 هزار بشکه در روز از صادرات خود در ماه سپتامبر کم خواهد کرد.

ویویک دهار، استراتژیست معدن و کالاهای انرژی در کامن‌ولث استرالیا گفت: «تصمیم عربستان برای تمدید کاهش تولید تا ماه سپتامبر، با وجود افزایش قیمت نفت برنت به بالای 80 دلار در هر بشکه، نشان می‌دهد که این کشور ممکن است قیمتی بالاتر از 80 دلار را مدنظر داشته باشد.»

در عین حال، سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار ذخایر نفت خام و سوخت آمریکا هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431960

مهمترین اخبار ایران و جهان: