نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 08:47

سبقت صادرات از واردات در تردد کامیون‌ها از جاده‌های مرزی کرمانشاه

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه از تداوم رشد صادرات و کاهش واردات طی چهار ماه سپری شده از سال جاری از حوزه نظارت گمرکات استان خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طی چهار ماهه نخست سال‌جاری ۹۵۰ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۱۴۶ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۴۳۵ هزارو ۲۸۰ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۱۱ درصد و از حیث وزن رشدی ۲۱ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و... عنوان کرد. 

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای نیز به آمار چهار ماهه واردات گمرکات استان داشت و گفت: طی ۴ ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۴۶۰ دلار کالا به وزن ۵ هزار و ۲۲۲ تن از طریق گمرکات شوشمی، شیخ صله، کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۷ درصد و از حیث وزن ۲۰ درصد کاهش داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم،کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و ...عنوان کرد. 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420916

مهمترین اخبار ایران و جهان: