نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 09:38

اربعین تجلی قدرت نرم تشیع است

ساری- معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران از آماده سازی بسته های فرهنگی برای زائران اربعین خبر داد و گفت: اربعین یادمان عاشورا و تجلی قدرت نرم تشیع است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی پنجشنبه شب در ستاد اربعین مازندران با اشاره به ماهیت ارزشمند حماسه اربعین از آن به عنوان یک حرکت عظیم فرهنگی و دینی یاد کرد وافزود: اربعین یادمان و یادآور عاشورا و تجلی قدرت نرم تشیع است. پیام حضرت زینب در اربعین به ثمر نشست، عاشورا شور و اربعین شعور است.

وی با اشاره به عمق دلدادگی مردم مازندران به اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: در دیار علویان برای زدودن زنگارهای آسیب‌های اجتماعی از ظرفیت اربعین به شکل اَتَم آن بهره خواهیم برد.

معاون سیاسی استاندار اضافه کرد: ضرورت دارد فرمانداران در سواحل و تفرجگاه‌ها با فضاسازی محیطی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی، عطر و رایحه اربعین را پراکنده سازند.

وی با اشاره به بسیج امکانات دستگاه‌های اجرایی برای پشتیبانی از حماسه اربعین یاد آور شد: با کمک جهاد کشاورزی ۳۵ تُن مرغ بین موکب‌های اربعین توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: پویش نذر دارو با کمک فرمانداران تشکیل شده است که داروهای مازاد مردم برای زائران جمع آوری خواهد شد. دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمرنیز در این ارتباط بیش از دویست میلیون تومان کمک خواهند کرد

وی با اشاره به تأمین کادر درمان برای تمامی موکب‌های مازندرانی افزود: ناوگان حمل و نقل استان با تمام قوت آماده اعزام زائران است همچنین از شرکت حمل و نقل ترکیه‌ای برای اولین بار استفاده خواهد شد.

سلگی از آماده سازی بسته‌های فرهنگی برای زائران مارندرانی اربعین خبر داد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی اربعین امسال موکب محور است و هر موکب باید یک رسانه باشد.

معاون استاندار خاطر نشان کرد: امسال بیش از ۲۰ دستگاه اتوبوس به صورت رایگان محرومان و افراد کم برخوردار استان را راهی کربلا خواهد کرد.

وی با تجلیل ازصداوسیمای مرکز مازندران برای تدوین برنامه‌های ویژه اربعین خواستار ارائه آموزش‌های بهداشتی و تعاملی از طریق رسانه‌ها در طول اعزام زائران شد.

سلگی در پایان گفت: خدای بزرگ را شاکریم که در این مقطع از زمان ما را جز نوکران زائران اباعبدالله قرار داد و ما قدر این فرصت ارزشمند را می‌دانیم.

همچنین محمد تقی باقری دبیر ستاد اربعین کشور با اشاره به تدوین برنامه‌های منسجم از سوی ستاد اربعین مازندران، تلاش‌های استاندار و معاون سیاسی این استان را درراستای تقویت برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین ستود و افزود: مازندران در برنامه ریزی و پشتیبانی از زائران اربعین در بین استان‌های کشور پیشتاز است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436516

مهمترین اخبار ایران و جهان: