نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 09:07

جلوگیری از ایجاد فشار روانی بر مردم خواسته رهبری از مسئولان

خطیب نماز عید سعید قربان ایلام گفت: جلوگیری از ایجاد بار روانی برای مردم و پرهیز از ارائه گزارشات آماری خواسته اکید رهبری در دیدار با سران قوه قضاییه بود.

به گزارش خبرگزاری فارس در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین شمس اله سراج در خطبه های نماز عید قربان شهر ایلام، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با سران قوه قضاییه، گفت: ایشان در این دیدار به ۲ نکته مهم اشاره کردند که نکته اول اینکه از طرف هیچ فرد، جناح یا گروه خاصی برای مردم بار روانی ایجاد نشود و در نکته دوم هم از مسئولان خواستند گزارش آماری بیان نکنند و ملاک را به قضاوت مردم بر اساس خروجی و عملکرد آن دستگاه بگذارند.

وی تاکید کرد: همواره در سخنان رهبری نکات ریز و تیزبینانه ای وجود دارد که اگر مسئولان به تمام این نکات بدون قید و شرط عمل می کردند کشور ایران الان به یک مدینه فاضله تبدیل شده بود و تمام یا بخش عمده ای از مشکلات این مملکت با عمل به توصیه های ایشان مرتفع می شد.

خطیب نماز عید قربان ایلام افزود: به عنوان مثال تغییر لحظه ای کالاها و اقلام مورد نیاز، یک فشار روانی سنگین را بر مردم وارد می سازد و باید حاصل همه تلاش ها در سر سفره و زندگی روزمره مردم احساس شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاها، اظهار کرد: لازم است که مسوولان در راستای تثبیت قیمت ها تلاش کنند و از تغییر مکرر و لحظه ای قیمت کالاها به عنوان یک مطالبه مهم مردم جلوگیری کنند و تلاش ها و توجه دولت برای تامین معیشت مردم و تثبیت در قیمت ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سراج با انتقاد از وضعیت توزیع آب شرب شهر ایلام، گفت: به علت عدم توزیع متوازن و عادلانه برخی نقاط شهر در طول شبانه روز با مشکل دریافت آب مواجه است و در برخی مناطق وفور آب را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: مسئولان باید آگاه باشند که هرگونه کم کاری یا سهل انگاری از سوی آنها موجب نارضایتی و سرخوردگی مردم و این اشتباهات مسوولان به زعم مردم به پای نظام نوشته می شود.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1317017

مهمترین اخبار ایران و جهان: