نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 22:46

پوشش واکسیناسیون دام‌ها در سطح کشور افزایش یافت

بوشهر- رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به افزایش پوشش واکسیناسیون دام‌ها در سطح کشور گفت: تاکنون هفت میلیون دام واکسینه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد آقامیری در حاشیه رزمایش جهادی دامپزشکی در استان بوشهر اظهار داشت: این رزمایش با مشارکت بسیج سازندگی و مجموعه سپاه در استان بوشهر در حال اجرا است که برکات فراوانی خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای رزمایش دامپزشکی به صورت همزمان در هفت استان خاطرنشان کرد: بوشهر به عنوان بیست و دومین استانی است که این رزمایش را برگزار می‌کند.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رفع مشکلات جامعه به صورت جهادی اضافه کرد: این رزمایش با ارائه خدمات رایگان و واکسیناسیون دام‌ها به همین منظور برگزار شده است.

وی یکی از اولویت‌های سازمان دامپزشکی را حفظ سرمایه‌های دامی از جمله دام عشایر عنوان کرد و ادامه داد: سطح واکسیناسیون دام‌ها در کشور ۳۸ درصد افزایش یافته است.

آقامیری با اشاره به واکسینه شدن هفت میلیون رأس دام علیه شش بیماری به ویژه بیماری‌های مشترک دام و انسان افزود: رزمایش دامپزشکی با هدف پیشگیری، کنترل و مهار بیماری‌ها برگزار شده است.

وی از واکسیناسیون حدود ۱۲۰ هزار دام در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۱۲۰ گروه جهادی در رزمایش دامپزشکی در استان بوشهر فعال شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028517

مهمترین اخبار ایران و جهان: