نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 18:10

کاهش عوارض جراحی قلب با راه‌اندازی اتاق عمل هیبرید در اردبیل

اردبیل- رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل گفت: نخستین عمل جراحی عروق در اتاق عمل هیبرید این مرکز درمانی موفقیت آمیز انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امیراحمد عرب زاده در جریان انجام عمل جراحی قلب در بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: امکانات این اتاق عمل، زمینه مداخلات کم یا غیرتهاجمی قلب و عروق را برای برخی بیماران پرخطر فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اتاق عمل هیبرید بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل دارای شرایط و امکانات کامل جراحی قلب و عروق با به روزترین دستگاه آنژیوگرافی است و با توجه به دارا بودن شاخص‌های بالا، مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

اردبیل گفت: نخستین عمل جراحی عروق در اتاق کاهش میزان مرگ و میر، عوارض، مدت بستری بیمار بعد از عمل جراحی و بازگشت به زندگی روزمره در کوتاه‌ترین مدت را از مزایای عمل جراحی در اتاق عمل هیبرید برشمرد.

عرب زاده افزود: در حال حاضر اعمال جراحی نیازمند به اتاق عمل هیبرید فقط در بیمارستان امام خمینی (ره) مرکز استان قابل انجام است و بیماران نیازمند به آن، از سوی پزشکان فوق تخصص مرتبط به این مرکز معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: برای پیگیری و تأمین امکانات و لوازم اتاق عمل هیبرید، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تلاش‌های زیادی شده است و در نهایت بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل در وزارت بهداشت و درمان در فهرست مراکز دارای قابلیت عمل جراحی با امکانات اتاق عمل هیبرید قرار گرفته است.

دکتر عرب زاده درباره وضعیت بیماری که نخستین عمل جراحی در اتاق عمل هیبرید با حضور وی و دکتر رضا عبادی، فوق تخصص اینترونشنال کاردیولوژی پیشرفته انجام گرفته است، اظهار کرد: بیمار، دچار آنوریسم آئورت گشاد شدگی سرخرگ حیاتی بدن بود و عواقب این بیماری، پارگی سرخرگ و مرگ است و خوشبختانه با روش عمل جراحی در اتاق عمل هیبرید، عمل جراحی در کمترین زمان و با پایین‌ترین میزان خطر انجام گرفت و بیمار ترخیص شد و به زندگی و کسب و کار روزمره خود بازگشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1486961

مهمترین اخبار ایران و جهان: