نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 14:16

اسلام به برکت امام(ره) و انقلاب در دنیا برجسته شد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امام(ره) حرکتش را از جوانی شروع کرد، برایش برنامه ریخت و انجام داد، گفت: خداوند امام(ره) را ذخیره کرده بود تا اسلام را به برکت او در دنیا برجسته کند و انقلاب اسلامی را به وجود بیاورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در ویژه برنامه ۱۲ بهمن‌ماه گفت: از خداوند بخواهیم بتوانیم در قافله انقلاب بمانیم و تا آخر با این کاروان همراهی کنیم مراقب باشیم که خدای نکرده اینگونه نشود که کاروان به مقصد برسد و ما جا بمانیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: جامعه ما باید هرچه بیشتر امام(ره)، این قافله‌سالار را بشناسد و با ابعاد وجودی ایشان آشنا شود، امام کسی است که قبل از آمدنش به میدان شناخته نشد و امروز هم که ۴۳ سال از آن حرکت می‌گذرد هنوز شناخته نشده است.

وی ادامه داد: امام فرشته و امام معصوم نبود اما شخصیت ویژه‌ای داشت، در جایگاهی بود که موجودات عالم به وجود او، معنویتش، ارتباط او با خدا و شخصیت پاک و بی‌آلایشش می‌بالند.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: خدا به برکت امام(ره) کاری انجام که به مدد انبیا انجام نشد خیلی از انبیا می‌خواستند چنین پرچمی را بلند و چنین جامعه‌ای را ایجاد کنند که عرصه برایشان فراهم نبود ولی برای امام راحل فراهم شد.

نکونام اضافه کرد: امام حرکتش را از جوانی شروع کرد برایش برنامه ریخت و انجام داد و متفاوت هم شد.

وی با بیان اینکه امام ویژگی‌هایی داشت که عمل به این ویژگی‌ها ما را رستگار می‌کند، برخی از این ویژگی‌ها را برشمرد و افزود: انس امام با قرآن، برجستگی ایشان در مقایسه با هم‌ترازهایشان، توجه ویژه امام به تهذیب و خودسازی، نماز اول وقت خواندن، استمرار ویژه امام به ذکر و حضور قلب، دوراندیشی و شخصیت‌شناسی ویژگی‌هایی است که به امام عظمت بخشید و امام را امام کرد.

نکونام گفت: امام بر این باور بود که مستکبرین خانه عنکبوتی دارند که این تصورات و اقتدارها متاثر از در محضر قرآن بودن و استفاده کردن از کلام وحی است، امام روزانه چندین جزء از این کتاب را با تدبر می‌خواند و مفاهیم این کلام باورهای امام بود.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: خداوند امام(ره) را ذخیره کرده بود تا اسلام را به برکت او در دنیا برجسته کند و انقلاب اسلامی را به وجود بیاورد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: امام باور عمیقی بر ماندگاری این انقلاب داشت و بارها این نکته را بیان کرده بود.

وی با بیان اینکه برای انقلاب حساب معنوی باز کنید، افزود: گرفتاری‌ها، مشکلات و اقتصاد جای خود اما انقلاب، انقلاب فرهنگی و معنوی است لذا باید پرچم به دست صاحب اصلی برسد که این‌ها حقیقت انقلاب ما است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1012861

مهمترین اخبار ایران و جهان: