نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 16:50

مخالفت ارمنی‌های ساکن بیت المقدس با پروژه‌های غیرقانونی ساخت و ساز صیهونیست‌ها

همزمان با تداوم حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، تقابل میان نیروهای این رژیم و ارامنه ساکن در بیت‌المقدس نیز تشدید شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارامنه ساکن در بیت المقدس پس از آنکه بولدوزرهای رژیم صهیونیستی به دنبال تخریب برخی از مناطق در شرق بیت‌المقدس جهت انجام فعالیت ساخت و ساز برای یک هتل لوکس بودند، وارد میدان شده و سعی کرده از این اقدام آن ها ممانعت به عمل آورند.

بر اساس قراردادهای منعقد شده، یک سرمایه‌گذار استرالیایی-اسرائیلی این اختیار را پیدا می‌کند که 25 درصد از محله قدیمی ارمنی نشین بیت‌المقدس را تصرف کند. موضوعی که نگرانی‌های جدی را در میان ارمنی‌های ساکن در بیت المقدس ایجاد کرده است.

در این راستآ، جوانان ارمنی در برابر بولدوزرهای اسرائیلی قرار گرفتند و سعی کردند تا مانع از پیشرفت فعالیت های آن‌ها شوند. در این رابطه، یک تاجر ارمنی گفته است: صهیونیست‌ها کار را دست کم گرفته‌اند. ما هرگز نمی‌ترسیم. ما در حال مطرح‌کردن مخالفت های مسالمت‌آمیز خود هستیم.

از زمانی که صهیونیست‌ها به دنبال توسعه ساخت و سازها در محله قدیمی‌نشین بیت‌المقدس بوده‌اند، ارمنی‌های زیادی اقدام به برپا کردن چادر و کمپ زدن در مناطق مورد مناقشه کرده‌اند و از این طریق مانع از توسعه فعالیت‌های ساخت و ساز در شرق بیت‌المقدس شده‌اند.

در این میان برخی صهیونیست‌ها با چوب و دیگر وسایل، به جامعه ارمنی بیت‌المقدس که مخالف با توسعه ساخت و سازها در شرق بین المقدس هستند حمله کرده و می‌کنند. رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ میلادی، در اقدامی غیرقانونی، بخش شرقی بیت المقدس و آنچه به شهر قدیمی معروف است را به صورت نامشروع و غیرقانونی اشغال کرد.

این منطقه به بخش‌های مسلمان نشین مسیحی، یهودی و ارمنی تقسیم شده است. رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته بارها و بارها در قالب توسعه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی، حقوق مردم فلسطین به ویژه در کرانه باختری را زیر پا گذاشته و به صورت نامشروع خانه و کاشانه و زمین های آن‌ها را تصاحب و مصادره می‌کند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620917

مهمترین اخبار ایران و جهان: