نیوز سیتی!
23 اسفند 1402 - 18:37

گرایش به رشته ریاضی و فیزیک افزایش یافت

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از افزایش سه درصدی سهم رشته‌ ریاضی فیزیک در کشور خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی جدید احداث شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمد مهدی کاظمی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دولت سیزدهم و وزارت آموزش و پرورش به دنبال این است که سند تحول را مدرسه محور کنیم و به همین جهت نسخه مدرسه‌ای سند تحول را تدوین کرده‌ایم و همه تمرکز ما بر اجراسازی سند تحول است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش در این دولت به معلمان توجه ویژه دارد، ابراز کرد: در این دولت نیروهای توانمند و با انگیزه و دغدغه‌مند زیادی جذب شده‌اند و سال گذشته تعداد قابل توجهی معلم و در سال آینده 72 هزار معلم اعم از آموزگار و دبیر جذب می‌شوند که این به غیر از جذب دانشگاه فرهنگیان است.

کاظمی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص موفقیت‌های دولت در حوزه آموزش و پرورش افزود: تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های دولت است که بیش از 213 هزار دانش آموز هنرستانی جدید داشتیم.

وی همچنین از رتبه‌بندی معلمان به عنوان دیگر دستاوردهای دولت اشاره کرد و گفت این طرح 12 سال روی زمین بود که به همت دولت اجرایی شد و دولت 50 همت برای آن گذاشت.

کاظمی به افزایش فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت : 2500 فضای آموزشی در این دولت ایجاد شده که برخی از آنها تا پایان سال تحصیلی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های شورای آموزش و پرورش در هر استان، تصریح کرد: واقعیت امر شورای آموزش و پرورش برای ما اهمیت زیادی دارد و وزرای کشور و آموزش و پرورش بر تقویت این شورا توصیه و تاکید دارند و در بسیاری از استان‌ها این شورا به ریاست استاندار تشکیل جلسه می‌دهد.

کاظمی خاطرنشان کرد: در هر جایی در شاخص‌ها رشدی وجود نداشته به دلیل این بوده ک مدیریت‌های استانی همکاری‌های لازم را نداشته‌اند و همه استانداران و فرمانداران موظف هستند که آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهند و اگر در استان‌هایی مانند یزد موفقیت‌هایی بوده به دلیل توجه به شورای آموزش و پرورش است.

در پایان این آئین محمد جمالی آرند به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات حسنعلی عزتخواه تقدیر شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1686417

مهمترین اخبار ایران و جهان: