نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 21:06

استاندر کرمانشاه: اربعین با نگاه تمدنی، سرنوشت‌ساز استان است

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در دیدار اعضای مجمع خدمتگزاران مردمی اربعین استان کرمانشاه گفت: افق‌های بلندمدت و راهبردی برای اربعین حسینی در استان طراحی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه؛ محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در دیدار اعضای مجمع خدمتگزاران مردمی اربعین استان کرمانشاه، ضمن قدردانی از مواکب مردمی استان، اظهار کرد: به لطف حضرت اباعبدالله(ع) و خدمات شایسته‌ای که برای میزبانی زائرین صورت گرفت، بر اساس طراحی یک افق بلندمدت و اجرای برنامه تمدنی اربعین برای سال‌های آینده خود را برای پذیرای چند میلیون زائر باید آماده کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تمدنی اندیشیدن و تدوین افق‌های جدید و راهبردی برای افزود: شاید خیلی‌ها اربعین را یک سفر زیارتی صرف بدانند اما مقام معظم رهبری(مدظله) با معرفی اربعین به‌عنوان یکی از جلوه‌های پیشران از زندگی و سبک تمدنی اشاره می‌کنند که باید خود را برای اجرای این مسیر باشکوه و باعظمت هر چه بیشتر آماده کنیم.

استاندار کرمانشاه با تصریح این‌که اگر درگذشته به این فرامین مقام معظم رهبری(مدظله) عمل می‌کردیم راه‌آهن، فرودگاه و مرز خسروی این وضعیت را نداشتند، عنوان کرد: صحرایی از همه نهادها و عوامل خواست که نهایت تلاش و اهتمام خود را برای اجرای ادبیات و ترسیم افق‌های عنوان‌شده از سوی مقام معظم رهبری در بحث اربعین بکار گیرند.

* افزایش آمادگی کرمانشاه برای 5 میلیون زائر در یک افق بلندمدت.

وی ادامه داد: باید خود را باید برای پذیرایی از 5 میلیون نفر زائر بر اساس طراحی یک افق بلندمدت برای سال‌های آینده آماده کنیم و در این افق حتی باید آماده پذیرایی از زائرین خارجی از اقصی نقاط جهان باشیم.

استاندار کرمانشاه بابیان اینکه اربعین در تمامی زمینه‌ها برای استان کرمانشاه دارای خیروبرکت است، گفت: باید با دعوت و فراخوان از فعالان و علاقه‌مندان در تمامی سطوح به طراحی افق و راهبرد بلندمدت و بحث تمدنی اربعین اقدام کنیم.

در این دیدار مجمع خدمتگزاران مردمی اربعین استان کرمانشاه ضمن ارائه گزارش از خدمات‌رسانی و اقدامات خود در ایام اربعین حسینی، با اهدای لوح تقدیری از تدبیر و تلاش‌های استاندار کرمانشاه در ایام اربعین حسینی تشکر کرد.

میزان زائرینی که در اربعین 1402 مرز خسروی را برای تردد انتخاب کرده بودند به بیش از 2 برابری میزان زائران در اربعین سال گذشته بود.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617117

مهمترین اخبار ایران و جهان: