نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 19:18

سردار فدوی: بخش اعظمی از توانمندی نظامی سپاه هنوز برای دشمن شناخته نشده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: قسمت اعظمی از توانمندی‌های نظامی و دفاعی سپاه هنوز برای دشمن شناخته نشده و آنها وقتی متوجه این توانمندی‌ها می‌شوند که دیگر خیلی دیر شده است.

سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان درباره توانمندی‌های نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که همواره در سپاه مدنظر قرار داشته، تقویت اقتدار نظامی بوده و این نیروی مردمی همواره محکم و قاطع در این مسیر پیش رفته است.

وی گفت: در طول ۴۴ سال گذشته، حتی یک ۲۴ ساعت را نیز در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دست نداده و قوه و توان خود را همواره افزایش داده‌ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: همان‌طور که در آیه شریفه قرآن کریم تأکید شده که «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ»، اصرار به تقویت اقتدار دفاعی و نظامی در سپاه پاسداران همواره به‌صورت دائمی وجود داشته و تلاش شده است تا استطاعت سپاه را در تمام بخش‌ها افزایش دهیم و این روال با قوت پیگیری می‌شود.

فدوی اظهار کرد: قسمت اعظمی از توانمندی‌های نظامی و دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنوز برای دشمن شناخته نشده و آنها وقتی متوجه این توانمندی‌ها می‌شوند که دیگر خیلی دیر شده است.

وی گفت: دشمنان مقابل اقتدار دفاعی بی‌انتهایی که فرزندان این مملکت به آن دست یافته‌اند، توان رویارویی نخواهند داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سپاه در سالیان اخیر در همه زمینه‌های دفاعی و تسلیحاتی پیشرفت‌های بسیار خوبی به دست آورده است و ایران اسلامی با قدرت در این مسیر پیش می‌رود.

توطئه عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی خنثی شد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به تلاش‌های غربی‌ها برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورها گفت: عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس توطئه‌ای خبیثانه بود که آمریکایی‌ها دنبال آن بودند.

فدوی بیان کرد: آمریکایی‌ها این توطئه را تدارک دیده بودند و تلاش می‌کردند تا عملی شود. آنها سالیان طولانی روی این برنامه کار کرده و به نقطه ویژه‌ای نزدیک شده بودند.

وی تصریح کرد: پس از اینکه برخی کشورهای بزرگ و تأثیرگذار از کشورهای اسلامی خواستند تا در این مسیر گام بردارند، شرایط به شکلی پیش می‌رفت که اگر این اقدام عملی می‌شد، تأثیرات نامطلوبی داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقدامات عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی با عملیات «طوفان الأقصی» به‌طور کامل از بین رفت.

فدوی گفت: توطئه عادی‌سازی روابط صهیونیست‌ها نه‌تنها با تلاش نیروهای مقاومت خنثی شد؛ بلکه آنهایی که می‌خواستند اقدامات عادی‌سازی را پی بگیرند، این روزها علیه رژیم صهیونیستی اعلام موضع می‌کنند.

پایان پیام/2249/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1542861

مهمترین اخبار ایران و جهان: