نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 23:41

رزمایش سه جانبه در شبه جزیره کره در واکنش به تحرکات نظامی پیونگ یانگ

نظامیان کره جنوبی، آمریکا و ژاپن رزمایش هوایی و دریایی را از روز یکشنبه و در واکنش به تحرکات اخیر کره شمالی از جمله پرتاب ماهواره تجسسی به فضا برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که همراه با آمریکا و ژاپن به طور مشترک رزمایش‌ دریایی و هوایی را در آب‌های جنوب شبه جزیره کره برای تقویت مواضع خود برابر تهدیدات  اتمی و موشکی کره شمالی برگزار کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» این رزمایش مشترک در آب‌های جنوب شرقی جزیره «ججو» با شرکت ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس کارل وینسون» که در پایگاه دریایی «بوسان» که در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شرقی «سئول» پهلو گرفته است، برگزار شد.

نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد که ناوشکن‌های مجهز به پدافند «ایجس» نیروی دریایی این کشور و ناوشکن‌های کلاس «موراسامه» نیروی دریایی ژاپن به این رزمایش دفاع هوایی و دریایی پیوستند.

وزارت دفاع کره شمالی پنجشنبه گذشته  اعلام کرد که همه اقدامات نظامی را که بر اساس توافق بین دو کره در سال ۲۰۱۸ متوقف شده بود، از سر می‌گیرد. کره شمالی اعلام کرد پس از آنکه کره جنوبی بخشی از این توافق را در پاسخ به پرتاب ماهواره این کشور به حالت تعلیق درآورد، اقدامات نظامی خود را از سر می‌گیرد.

کره جنوبی مدعی است که این رزمایش برای تقویت توانایی‌های مشترک و موضع دفاعی ترکیبی سه کشور برابر تهدید اتمی و موشکی کره شمالی پس از پرتاب یک ماهواره جاسوسی نظامی این کشور برگزار شده است.

کره شمالی در روزهای گذشته اعلام کرد که ماهواره شناسایی این کشور از پایگاه‌های ارتش آمریکا در کره جنوبی و قلمروهای  این کشور در «هاوایی» و «گوام» و همچنین ناو یو اس اس کارل وینسون عکس گرفته است.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585661

مهمترین اخبار ایران و جهان: