نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 12:55

حمایت دستگاه قضائی از زنان و کودکان در معرض آسیب

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برنامه شناسایی و حمایت از زنان، اطفال و نوجوانان در معرض آسیب و آسیب دیده در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌السلام ابراهیم حمیدی در نشست هم اندیشی مسؤولان قضائی استان کرمان با موضوع بررسی مشکلات دفاتر حمایت از حقوق کودکان و زنان آسیب‌دیده اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ دفتر حمایت از کودکان و زنان آسیب‌دیده در حوزه‌های قضایئی سراسر استان و همچنین مرکز استان در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند. .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تاکید کرد: باید از ظرفیت مشاوران خانواده در شعب دادسرا و دادگاه‌های خانواده و دادگاه‌های ویژه کودکان و اطفال استفاده شود.

وی تاکید کرد: پیگیری‌های لازم جهت ایجاد فضای مناسب برای راه‌اندازی یا فعالسازی دفاتر حمایت از زنان در دادستانی مرکز استان و سایر حوزه‌های قضایی در دستور کار قرار گیرد و ملزومات، امکانات و تجهیزات مورد نیاز این دفاتر فراهم شود..

در ادامه معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بر لزوم اجرای برنامه‌های حمایت از کودکان و زنان آسیب دیده تاکید کرد و افزود: لازم است اطلاع‌رسانی به شبکه‌های استانی و رسانه‌ها در خصوص راه‌اندازی دفاتر حمایت انجام شود.

سیدمهدی قویدل بر غربالگری زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی از سوی دستگاه‌های متولی تاکید کرد و گفت: در دفاتر حمایت مشکلات و آسیب‌های ناشی از مشکل در زنان شناسایی شده و سپس تعیین بهترین راهکار برای رسیدگی و رفع مشکل آن‌ها ارائه می‌شود.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539717

مهمترین اخبار ایران و جهان: