نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 18:01

پروژه فیبر نوری در ایرانسل با جدیت دنبال می‌شود

مدیرعامل شرکت ایرانسل گفت: از دستاوردهای مهم ایرانسل در طول سالیان اخیر می توان به پوشش قابل توجه خدمات ارتباطی و اینترنتی در سراسر کشور اشاره کرد که این میزان تاکنون به ۶۴.۴ میلیون مشترک می رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بیژن عباسی آرند مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به مناسبت هفدهمین سالروز فعالیت این شرکت در جمع خبرنگاران گفت: شرکت ایرانسل در طول سالیان متمادی، اتفاقات مثبتی در حوزه اینترنت و خدمات ارتباطی در جای جای ایران انجام داده است.

وی ادامه داد: از جمله دستاوردهای مهم در حوزه خدمات ارتباطی پوشش قابل توجه در سراسر کشور است که این میزان به ۶۴.۴ میلیون مشترک می رسد؛ در شهریور امسال رکورد روزانه دیتا زده شده است همچنین ۳۰۹ میلیون دقیقه رکورد میزان روزانه مکالمات را در اپراتور ایرانسل داشتیم.

مدیرعامل شرکت ایرانسل با اشاره به دستاورد اخیر این شرکت عنوان کرد: پروژه فیبر نوری یکی از پروژه هایی است که ایرانسل آن را شروع کرده است و امیداوریم اتفاق مثبتی را در سرعت اینترنت رقم بزنیم؛ تاکنون ۲,۲۰۰ کیلیومتر ۱۱ هزار کیلومتر از این پروژه انجام شده، همچنین در این پروژه، سرمایه گذاری ۵۳۰ میلیون دلاری صورت گرفته است.

عباسی آرند در ادامه افزود: شهر بابل اولین شهری است که توسط ایرانسل تحت پوشش قرار گرفته است؛ امیداوریم ظرف چند روز آینده سراسر شهر بابل تحت پوشش این پروژه قرار بگیرد، در میان کلان شهرها نیز شهر شیراز برای پوشش فیبر نوری انتخاب شده است.

وی با اشاره به توجه دولت فعلی در اجرای پروژه فیبر نوری گفت: در گذشته متاسفانه به مساله ی فیبر نوری توجهی نشده اما خوشبختانه در دولت فعلی این امکان فراهم شده است؛ امیدواریم در سال آینده بخش قابل توجهی از پروژه فیبر نوری را اجرا کرده باشیم.

مدیرعامل شرکت ایرانسل با اشاره به اینکه این شرکت در نسل پنجم پوشش موبایلی پرچمدار بوده است عنوان کرد: علاوه بر اینکه بیش از ۸۳ درصد از جمعیت کشور از پوشش نسل چهارم ایرانسل بهره مند هستند بیش از ۵۵۰ هزار مشترک نیز تجربه استفاده از نسل پنجم پوشش موبایلی را دارند.

عباسی آرند در خصوص توسعه خدمات روستایی شرکت ایرانسل گفت: یکی دیگر از پروژه هایی که شرکت ایرانسل دنبال میکند بحث توسعه خدمات روستایی است.

وی در ادامه افزود: تعداد ۵۸۴۵ سایت در مناطق روستایی راه اندازی شده است، همچنین بیش از ۳۰ هزار روستا تحت پوشش شبکه اینترنت هستند که تقریبا ۱۳ میلیون جمعیت روستایی را پوشش میدهد.

مدیرعامل ایرانسل در خصوص امنیت سایبری تصریح کرد: در خصوص امنیت سایبری نیز در مجموعه ایرانسل توجه ویژه شده و تمام تلاش ما این است که از اطلاعات و دیتای مشترکین صیانت کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545517

مهمترین اخبار ایران و جهان: