نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 10:37

خوابگاه‌های متاهلی ازدواج دانشجویی را ترویج می‌کند

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: تامین خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی یکی از اقدامات اساسی برای ترویج ازدواج‌های دانشجویی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح پنجشنبه در دیدار با جمعی از دانشگاهیان در دفتر خود ضمن اشاره به اقدامات زیرساختی در دانشگاه‌های استان بیان کرد: تأمین خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی یکی از اقدامات اساسی برای ترویج ازدواج‌های دانشجویی است.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی برای ترویج ازدواج‌های دانشجویی گفت: آمارهای موجود نشان می‌دهد ازدواج‌های دانشجویی، پایین‌ترین نرخ طلاق را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه بخش عمده دانشجویان استان را دانشجویان غیربومی تشکیل می‌دهند، گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استان پس از پایان تحصیل، منطقه را ترک می‌کنند لذا توقع آن است که مسئولان استان از ظرفیت این افراد برای حل مسائل استان استفاده کنند که یکی از راه‌های دستیابی به این هدف، هماهنگ سازی رشته‌های دانشگاهی با نیازهای استان است.

مطیعی، پیوند اقتصاد با دانشگاه را در کنار هماهنگی دانشگاه با صنعت اجتناب ناپذیر دانست و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، باید میان سرمایه‌گذاران و دانشگاهیان نیز تعامل سازنده‌ای شکل بگیرد تا ایده‌های اهالی دانشگاه به سمت تجاری سازی و ایجاد ارزش افزوده حرکت کند که در این مسیر می‌توان از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری بهره گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435161

مهمترین اخبار ایران و جهان: