نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 15:58

سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری سنگاپور در ازبکستان

شرکت‌های سنگاپور برای توسعه کشاورزی و صنعت ازبکستان بیش از 500 میلیون دلار در این کشور سرمایه گذاری کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شرکت  «Indorama Group» سنگاپور برای توسعه کشاورزی و صنعت ازبکستان بیش از 500 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است که بیش از 200 میلیون دلار در بخش کشاورزی این کشور سرمایه گذاری شده است.

در همین زمینه بیش از 20 نماینده رسانه‌های داخلی و خارجی در چارچوب یک تور رسانه‌‎ای‌‌‌‌ با هدف آشنایی با اصلاحات در زمینه‌های کشاورزی و پنبه کاری منطقه و فعالیت شرکت  «Indorama Agro» سنگاپور به استان «سردریا» سفر کردند.

شرکت  «Indorama Agro» سنگاپور وابسته به Indorama Industries است و در 30 کشور جهان فعالیت می‌کند، یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان فرآورده‌های کشاورزی در ازبکستان است.

Indorama Industries در ازبکستان صنایع نساجی، کشاورزی و شیمیایی  را توسعه می‌دهد. این شرکت که در سال 2018 میلادی تاسیس و بزرگ‌ترین تولیدکننده پنبه و گندم  است در بیش از 50 هزار هکتار زمین فعالیت زراعتی انجام می‌دهد. این شرکت در زمینه کشاورزی در ازبکستان فناوری‌ها و روش‌های جدید را به کار می‌برد.   

شرکت  «Indorama Agro» نیز با همکاری با مشاوران بین المللی و طرف‌های علاقه مند در دولت و نهادهای محلی در زمینه بهبود کیفیت خاک، کاهش بهره برداری از آب و بهبود مدیریت محیط زیست فعالیت می‌کند.

از روزهای اول تاسیس شرکت در زمینه توسعه سیستم خوشه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده است. شرکت «Indorama Agro» در استان «سردریا» در 27 هزار زمین زراعت می‌کند. مرکز لجستیک، کارخانه پنبه پاک کن ایجاد شده است. شرکت  «Indorama Agro» در ازبکستان بهترین نوآوری را در توسعه پنبه کاری به کار می‌برد. با این هدف بیش از 900 نوع فناوری شرکت‌های بزرگ جهان مانند John Deere, Case, Man و دیگر به ارزش 90 میلیون دلار خریداری شده است.

همچنین برای دستیابی به بهترین نتایج از استرالیا، هند و ازبکستان بهترین کارشناسان جذب شده است.

این شرکت با رعایت اصل مساعدت همه جانبه و حسن همجواری در بیش از 40 محله واقع در 4 منطقه استان‌های «قشقه دریا» و «سیردریا» به طور فعال پشتیبانی می‌کند. در سال 2022 میلادی 108 پروژه مبنی بر بهبود زندگی مردم اجرا شد.

سنگاپور استقلال ازبکستان را در تاریخ 2 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 8 آوریل سال 1997 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1402161

مهمترین اخبار ایران و جهان: