نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 09:17

همه روستاهای چهارمحال و بختیاری به خانه هلال مجهز می‌شوند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۳۰ خانه هلال اعضای داوطلب در استان وجود دارد، گفت: در تلاش هستیم تا فصل پاییز در همه روستاها خانه هلال تشکیل دهیم و این خانه‌ها را به اقلام امدادی مجهز کنیم تا در صورت بروز هر حادثه‌ای امکانات لازم در روستا وجود داشته باشد.

مسعود مثنوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: با توجه به در پیش بودن هفته هلال احمر برنامه‌ای برای شناساندن این مجموعه به مردم برنامه‌ریزی شده است که نشان دهد هلال احمر در کنار فعالیت‌های امدادی حوزه وسیعی از خدمات را به مردم ارائه می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بیش از یک‌هزار نفر امدادگر و نجاتگر در استان است که دوره‌های آموزشی و تخصصی را پشت سر گذاشتند و در ۲۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و کوهستان به صورت کشیک در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: در حوزه فرهنگی و اجتماعی ۲۵ هزار نفر در کانون‌های مختلف خدمت‌رسانی فعالیت می‌کنند از جمله سامانه «سحر» که سامانه حرکت‌های بشردوستانه با هدف ارائه خدمات مشاوره پس از حادثه است.

مثنوی ادامه داد: پس از سیل روستای بارده و بارش‌های شدید برف و تخریب منازل در نقط دیگر استان اعضای تیم‌های سحر در مناطق حضور یافتند و از بروز اختلالات پس از حادثه جلوگیری کردند.

برگزاری ۱۶۹ دوره آموزش امداد و نجات در سال گذشته

وی در خصوص دوره‌های آموزشی و پژوهشی ویژه عموم مردم، تصریح کرد: در سال گذشته طی برگزاری ۱۶۹ دوره، ۴ هزار و ۲۰۰ نفر آموزش امداد و نجات و ۳۶ هزار نفر آموزش‌های مبتنی بر نیاز محلی دیدند.

مثنوی اظهار داشت: علاوه بر آموزش‌های عمومی بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر طی ۱۳۲ دوره مهارت‌های داوطلبی را آموزش دیدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه امور داوطلبان این مجموعه حلقه اتصال مردم هستند، گفت: در سال گذشته با کمک خیرین ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حمایت درمانی و ۲ میلیارد و ۲۰۰ تومان وام قرض‌الحسنه به مردم استان داده شد و در ماه رمضان نیز سه هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

تخصیص ۳۲ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به جمعیت هلال احمر استان در سال گذشته

وی افزود: اعتبار عمرانی اختصاص داده شده به جمعیت هلال‌ احمر استان در سال ۱۴۰۰، ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که این مبلغ در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۳۲ میلیارد تومان رسید و ۴۰ درصد آن جذب شده و مقدمات برای جذب صددرصدی نیز پیش‌بینی شده است.

مثنوی با اشاره به اینکه در سال گذشته آشیانه هوایی امدادی به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: ساختمان ستادی هلال احمر نیز که از سال ۱۳۹۲ کلنگ‌زنی شده بود امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: خانه هلال احمر سامان، خانمیرزا و بن در سال گذشته افتتاح شد و در سال جاری نیز سه طرح امداد جاده‌ای پل زمانخان، طاقانک و صمصامی آغاز شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۸۴۲ مورد حادثه امداد و نجات در هلال احمر استان به ثبت رسید و این جمعیت در مجموع به بیش از ۹۰ هزار حادثه‌دیده امدادرسانی کرد، لازم به ذکر است بیشترین حوادث مربوط به حوادث جاده‌ای با آمار ۴۷ درصدی است.

مثنوی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۸ هزار دانش‌آموز در ۱۶۲ مدرسه از آموزش‌های هلال‌احمر بهره‌مند شدند، تصریح کرد: داروخانه هلال احمر یکی از داروخانه‌های مرجع استان در واردات داروهای کمیاب و تک‌نسخه‌ای است و ۷۶ هزار نفر در هفت ماه گذشته به این داروخانه مراجعه کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه ۱۳۰ خانه هلال اعضای داوطلب در استان وجود دارد، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا فصل پاییز در همه روستاها خانه هلال تشکیل دهیم و این خانه‌ها را به اقلام امدادی مجهز کنیم تا در صورت بروز هر حادثه‌ای امکانات لازم در روستا وجود داشته باشد.

ثبت ۶۵ عملیات امداد هوایی در سال گذشته

وی با اشاره به اینکه هر سورت پرواز بالگردهای هلال احمر هزینه یک‌صد میلیونی به دنبال دارد، گفت: در سال گذشته ۶۵ سورتی پرواز با ۵۳ ساعت پرواز بالگردی برای انتقال بیمار و توزیع اقلام امدادی در استان به ثبت رسید این در حالی است که عملیات امداد هوایی ثبت شده در سال ۱۴۰۰، سه مورد بوده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1177317

مهمترین اخبار ایران و جهان: