نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 17:11

تشریح برنامه‌های یادواره شهید شیرودی و بزرگداشت عملیات بازی دراز

کرمانشاه- مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس ارتش در منطقه غرب کشور برنامه‌های یادواره شهید شیرودی و بزرگداشت عملیات بازی دراز را تشریح کرد.

سرهنگ مهرداد قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال زمان برنامه یادواره شهید شیرودی با تغییراتی انجام می‌شود این مراسم معمولاً اوایل اردیبهشت ماه برگزار می‌شد که به علت تقارن زمان یادواره با پایان ماه مبارک رمضان این مراسم به ۱۴ اردیبهشت ماه موکول شد.

وی افزود: برنامه‌های یادواره شهید شیرودی در روز ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و در ساعت ۱۶:۳۰ روز ۱۴ اردیبهشت ماه در محل یادمان شهیدشیرودی برگزار خواهد شد و سخنرانی یادواره در میراحمد برگزار و در روز ۱۵ اردیبهشت حرکت مردم محلی و کاروان‌های راهیان نور به سمت ارتفاعات بازی دراز را خواهیم داشت.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس ارتش در منطقه غرب کشور تصریح کرد: برنامه‌های ویژه یادواره با برپایی نمایشگاه و غرفه‌های فرهنگی و دستاوردهای نظامی و ارائه خدمات پزشکی و مشاوره‌ای همراه خواهد بود و بیمارستان ۵۲۰ ارتش نیز غرفه‌ای با امکانات پزشکی برای ویزیت رایگان برپا می‌کند.

وی ادامه داد: یادواره شهید شیرودی با حضور خانواده‌های های شهدا و اقشار مختلف مردم در محل شهادت شهید در روستای کوره موش برگزار می‌شود و تقدیر از خانواده‌های شهدای شهرستان‌های سرپل‌ذهاب‌، قصرشیرین و گیلانغرب نیز از دیگر برنامه‌های یادواره شهید شیرودی خواهد بود.

قنبری گفت: بازدید مردم و کاروان‌های راهیان نور از یادمان‌های شهرستان سرپل ذهاب در روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت است و حرکت از چهارراه میراحمد به سمت محل یادواره توسط اتوبوس‌های ارتش انجام خواهد شد و روز ۱۵ اردیبهشت راهپیمایی عظیم مردمی به سمت یادمان بازی دراز برگزار خواهد شد و پیش بینی شده است که حدود ۳۵ هزار نفر از ارتفاعات بازی دراز دیدن کنند و افتتاحیه راهیان نور کشوری برگزار خواهد شد.

گفتنی است، یادمان شهید شیرودی در نزدیکی سرپل ذهاب قرار دارد؛ که روبروی آن ارتفاعات «بازی دراز» نیز قابل مشاهده است. کوره موش روستایی در پنج کیلومتری شمالغربی شهر سرپل ذهاب محل شهادت علی اکبر شیرودی یکی از خلبانان دلاور هوانیروز است که در جریان عملیات بازی دراز در هشت اردیبهشت ۱۳۶۰ در این منطقه به شهادت رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1167461

مهمترین اخبار ایران و جهان: