نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 15:22

ائمه جمعه کرمان: دولت و مجلس برای مدیریت جنگ ارزی تدبیر کنند

ائمه جمعه کرمان امروز در حالی خطبه‌های نماز جمعه را ایراد کردند که مردم را به بهره‌گیری از فیوضات ماه شعبان توصیه کردند و پس از پرداختن به مسائل داخلی و منطقه، از دولت و مجلس خواستند جنگ ارزی را مدیریت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت حجت‌بن‌الحسن(عج) قرار داریم. یکی از مهم‌ترین شب‌های این ماه شب نیمه شعبان است که طبق روایات هم‌درجه با شب قدر است که باید از شب قدر نیمه شعبان استفاده کنیم.

مسؤولان با تلاش مضاعف سختی فشار معیشتی را از دوش مردم بردارند

 امام جمعه عنبرآباد با طرح این پرسش که دلیل دشمنی‌های آمریکا و چند کشور اروپایی و برخی از دولت‌های عربی و برخی از گروه‌ها و جریان‌ها با جمهوری اسلامی ایران چیست؟ گفت: باید گفت راز این دشمنی‌ها بیدار شدن و به خود آمدن است، روی پای خود ایستادن و اعتماد به نفس پیدا کردن و خود باور شدن ملت ایران و عزم و اراده ملت برای پیشرفت است.

 وی افزود: جمهوری اسلامی و ملت عزیز ایران، هیچ وقت به‌دنبال دشمن‌تراشی نبوده و نیست اما بر اساس عقل و شرع و اصول انسانی با ظلم و ظالم در هر شکل و سطحی مخالف است و در حد توان خود از مظلوم دفاع می‌کند و بسیار روشن است که معنای این سیاست عقلانی و انسانی دشمن‌تراشی نیست.

حجت‌الاسلام بامری اظهار داشت: بحمدالله نظام سلطه امروز با شکست مواجه شده است که بارزترین نشانه این شکست حماسه تاریخی و راهپیمایی ملت بصیر و وفادار ایران اسلامی در ۲۲ بهمن امسال بود

وی افزود: برخی سیاست‌گذاری‌های نادرست و یا تأخیر در اقدام در حوزه ارز و طلا و کالا در تداوم تورم بالای ۴۰ از افزایش نرخ ارز تأثیرگذار است.

بامری خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نشان داده است که برای تحقق منویات امام راحل، عزم و اراده جدی دارد، البته رویکرد ارزشمند و جهت‌گیری کاملاً درست و پیشران به اضافه روحیه جهادی اکثر اعضای دولت، خصوصاً رئیس‌جمهور محترم انتظار مردم نجیب و صبور ما را از این دولت بالا برده است که انتظار به حق مردم همین است.

وی افزود: مسؤولان با تلاش مضاعف و جهاد اقتصادی سختی فشار معیشتی را از روی دوش مردم بردارند.

جنگ ارزی زیرلایه جنگ ترکیبی دشمن است

حجت‌الاسلام محمد محمدزاده امام جمعه شهرستان بافت نیز با اشاره به زیان و خسران اسراف اظهار داشت:در بیانیه گام دوم خطاب رهبری به جوانان است و از مسؤولان می‌خواهیم که جوانان را ببیند و به آنان بها بدهند، هرکجا از اول انقلاب به جوانان بها دادیم همچون دفاع مقدس پیروز شدیم.

 وی با‌ بیان اینکه متاسفانه به جوانان بها داده نمی‌شود، گفت: در صنعت نظامی به خاطر این پیشرفت کردیم که به جوانان در صنعت نظامی میدان دادیم.

محمدزاده عنوان کرد: دشمن جنگ ترکیبی را علیه کشور ایران ایجاد کرده است که یکی از شاخه‌های آن جنگ اقتصادی است و زیرلایه جنگ اقتصاد جنگ ارزی است.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس وظیفه دارد جنگ ارزی را مدیریت کنند، ابراز داشت: مسمومیت بعضی از دانش آموزان توطئه دشمن است و با این مسمومیت‌ها که به وجود می‌آورند می‌خواهند مدارس را تعطیل کنند و نسل آینده‌ساز کشور را با مشکل مواجه کنند.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1070042

مهمترین اخبار ایران و جهان: