نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 14:49

حماس:راهبرد مقاومت فراگیر تنها راه تحقق خواسته‌های ملت فلسطین است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز به مناسبت هجدهمین سالگرد سالروز آزادسازی نوار غزه از دست اشغالگران صهیونیست، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه ای به مناسبت هجدهمین سالروز آزادسازی نوار غزه از دست رژیم صهیونیستی و بیرون راندن اشغالگران از این باریکه، تاکید کرد: استراتژی مقاومت جامع و فراگیر که به بیرون راندن رژیم اشغالگر صهیونیستی از نوار غزه منجر شد در کنار پایداری و مقاومت در برابر جنایات صهیونیست ها، امروز نیز قادر به شکست تمامی طرح ها و توطئه های دشمن برای شهرک سازی و یهودی سازی قدس و کرانه باختری است و این بهترین راه محقق کردن خواسته های ملت اعم از آزادی و بازگشت است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تشدید جنایات دشمن صهیونیستی علیه قدس و کرانه باختری هرگز به این رژیم مشروعیت نمی بخشد و نمی تواند جنایات آن در زمینه تغییر حقایق و واقعیت ها را پنهان نگه دارد.

حماس افزود: ملت فلسطین در کرانه باختری و پاسداران قدس و مسجد الاقصی راه مقاومت را در پیش خواهند گرفت و طعم تلخ شکست را به دشمن خواهند چشاند.

این جنبش اشاره کرد که محاصره بیش از ۱۶ ساله نوار غزه لکه ننگی بر پیشانی تمامی کسانی است که سکوت کردند و واکنشی از خود نشان نمی دهند یا به هر نحوی در رنج و محنت های بیش از دو میلیون فلسطینی در این باریکه سهیم هستند.

حماس تاکید کرد که زمان آن رسیده تا این محاصره ظالمانه برچیده شود و سران جنایتکار رژیم صهیونیستی به خاطر جنایاتشان بازخواست و محاکمه شوند.

حماس از تلاش های بسیاری از کشورها و سازمان ها در راستای کاهش رنج و محنت های مردم غزه از طریق اجرای پروژه های انسانی و خیریه و عمران و بازسازی ویرانی های این باریکه تقدیر و تشکر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496442

مهمترین اخبار ایران و جهان: