نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 12:31

نمونه‌برداری مستمر از مخازن و شبکه توزیع آب در لرستان

خرم‌آباد - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از نمونه‌برداری مستمر از مخازن و شبکه توزیع آب در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب لرستان دارای ۱۹ آزمایشگاه پایش کیفیت آب و فاضلاب در سطح استان است و همه تجهیزات این آزمایشگاه‌ها در تواترهای زمانی تعیین شده کالیبره و بروز می‌شوند و در آخرین اقدام موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ در بخش باکتریولوژی، فیزیکی و شیمیایی شده‌ایم.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون در بخش شهری و روستایی، تعداد ۳۱۸ هزار و ۳۶۵ آزمون کلرسنجی، هفت هزار و ۸۶۲ آزمون باکتریولوژی، ۳۹۸ هزار و ۴۳۴ آزمون کدورت‌سنجی، شش هزار و ۲۷۰ آزمون HPC و ۴۲۰ آزمون فیزیکی شیمیایی و فلزات سنگین از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، گفت: همه آزمون‌ها دارای مطلوبیت و در محدوده استاندارد هستند و نتایج در سامانه مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی (LIMS) ثبت می‌شوند.

اکبریان با تأکید بر این که اخذ استاندارد ۱۷۰۲۵ در سایر آزمایشگاه‌های استان در دست اقدام است، عنوان کرد: نمونه‌برداری از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب مستمراً توسط افراد نمونه‌بردار انجام و در آزمایشگاه‌های سطح استان مورد آزمایش قرار داده می‌شوند، این شرکت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان برنامه گشت بهداشتی مشترک را به‌منظور اطمینان از ایمنی آب شرب شهروندان و مطلوبیت پارامترهای کیفی آب انجام می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1498086

مهمترین اخبار ایران و جهان: