نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 16:37

هیچ وابستگی در تأمین نیازمندی‌های دفاعی به خارج نداریم

فرمانده کل ارتش گفت: امروز به برکت حضور جوانان دانشمند در صنعت دفاعی و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم با اتکاء به خودمان از میهن دفاع کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی با بیان اینکه باید خداوند را به خاطر نعمت بزرگ انقلاب اسلامی شاکر باشیم، افزود: امام خمینی (ره) خودکفایی و خوداتکایی را به مردم کشور آموزش داد و امروز این امر تبدیل به فرهنگ ملت بزرگ ما شده است.

وی با بیان اینکه اگر ملتی در عرصه دفاعی وابسته باشد عزتمند و سربلند نخواهد شد، تصریح کرد: با رهبری و تدبیر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) به جایی رسیده ایم که برای تأمین نیازمندی‌های عرصه دفاعی هیچ وابستگی به خارج از مرزهای کشور نداریم.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: وقتی کشوری برای تأمین تجهیزات دفاعی به خارج از مرزها متکی باشد، ناگزیر است در عملیات‌ها بر اساس توانایی تجهیزات رفتار کند اما وقتی ملتی تجهیزات دفاعی خود را مطابق با تاکتیک‌ها و اهداف خودش طراحی کند، می‌تواند تصمیم بگیرد و قدرت ابتکار عمل را داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه شاهد کارهای بسیار بزرگ جوانان ایران اسلامی در وزارت دفاع بودیم و امروز به برکت حضور این جوانان دانشمند در صنعت دفاعی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های کشور می‌توانیم با اتکا به خودمان از میهن عزیزمان دفاع کنیم.

سرلشکر موسوی در پایان با تقدیر از همه عزیزان شاغل در صنایع دفاعی، گفت: امیدوارم این ملت با تکیه بر ارزش‌های والای اسلام و انقلاب، روز به روز موفق‌تر و پیروزتر باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478986

مهمترین اخبار ایران و جهان: